HR-specialist

Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Område 1, Områdesstab, H / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Område 1, Områdesstab, H i Göteborg

Västra Götalandsregionen

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.

Publiceringsdatum
2013-03-26

Beskrivning
Vi söker en medarbetare till HR-avdelningen på Område 1, Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus och kvinnosjukvård. Vi är 12 personer som arbetar på vår avdelning. Området består av sju verksamhetsområden och har sammanlagt cirka 2 600 anställda. HR-avdelningen är en specialistfunktion som arbetar nära verksamheterna i såväl operativa som strategiska HR-frågor. Vi har även ett gott samarbete med övriga stabsfunktioner såsom Ekonomi- och Utvecklingsavdelning.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-specialist erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete i god gemenskap. Du arbetar med att ge vägledning och stöd i både operativa och strategiska frågor till våra chefer och verksamheter samt deltar i ledningsgruppsarbete. Vi arbetar i team kring olika HR-processer och som HR-specialist deltar du i sjukhusövergripande grupper inom fördjupningsområden.

Utveckling av HR-funktionen sker genom ständiga förbättringar och utgår från allas initiativförmåga och delaktighet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom befattningsområdet och minst tre års erfarenhet av självständigt HR-arbete. Du är van vid att bedriva ett självständigt arbete och visar samtidigt prov på en god samarbetsförmåga oberoende av vem du möter. Du är målinriktad och har en vilja att utveckla vår verksamhet, ditt arbete och dig själv.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 2013/1386
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-specialist Helen Johansson 031-343 62 42
HR-specialist Pia Turunen 031-343 63 31
HR-specialist Eva Lindberg 031-343 45 56

Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Område 1, Områdesstab, HR-avdelning

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Område 1, Områdesstab, HR-avdelning
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43531 Mölndal

Jobbnummer
1505046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Område 1, Områdesstab, H

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Område 1, Områdesstab, H: