HR-rådgivare, inriktning lön

Region Östergötland / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.

Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!

Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.

HR-direkt är Region Östergötlands kundtjänst för HR- och lönefrågor. Våra kunder är främst chefer, administratörer och medarbetare inom Region Östergötland, men även externa aktörer. Medarbetarna i HR-direkt delar tiden mellan att ta emot och besvara frågor via telefon/e-post och att arbeta med ärendehantering. Arbetet innebär även andra uppdrag knutna till ett fördjupningsområde, exempelvis deltagande i olika mötes- och utvecklingsforum. HR-direkts arbetssätt präglas av utveckling och ständiga förbättringar, där framtagning och kvalitetssäkring av nya rutiner, processer och FAQ är centrala. Du har ett nära samarbete med kollegorna genom morgonmöten, ärendegenomgångar och vid tavelmöten.

Publiceringsdatum
2017-11-09

Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som HR-rådgivare stöttar och vägleder du chefer och medarbetare i frågor som rör HR och lön. Kundperspektivet är av yttersta vikt, därför är det viktigt att du arbetar utifrån ett serviceinriktat förhållningssätt. I arbetsgruppen sker arbetet enligt en arbetsrotation, vilket innebär halva dagen med ärendehantering och halva dagen första linjen via telefon.

Som HR-rådgivare med inriktning lön ansvarar du för och driver frågor med inriktning mot löneområdet inom ramen för uppdraget i kundtjänsten. Du arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av våra rutiner/processer och FAQ:er som gäller lön. En viktig del blir också att vara en nyckelperson i samarbetet med linje 3 (Löneservice).

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har en treårig gymnasieutbildning samt YH-utbildning inom löneområdet och/eller minst tre till fem års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med administration och rådgivning inom löneområdet under de senaste åren. Du har goda kunskaper om avtal, bestämmelser, lagar och regler och du är van vid att självständigt tolka och tillämpa desamma i ditt dagliga arbete. Vi ser även gärna att du har kännedom om landstings/kommunala avtal och erfarenhet av att arbeta i Heroma.

Relevant bakgrund är från arbete inom en service- och supportfunktion eller från kundtjänst. Då vi hanterar frågor både via telefon och e-post är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift, en förutsättning för tjänsten.

Dina personliga egenskaper
Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i team i ett nära samarbete med kollegor. Att vara kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten ser du som en självklarhet. Det är även viktigt att vara anpassningsbar och kunna ställa om utifrån kundens behov och önskemål samt verksamhetens planering. Du behöver vara lösningsorienterad och utvecklingsinriktad för att trivas hos oss.

Anställning information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av:
Enhetschef Louise Sjölin Pawlowski, 010-103 82 74.

Facklig företrädare för Vision är Marita Andersson, 010-103 02 38.
Facklig företrädare för SACO är Ing-Britt Andersson, 010-103 03 26.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 26 november 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med at t registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Region Östergötland
HR-direkt
Klostergatan 19
58185 Linköping

Kontorsadress
Region Östergötland
HR-direkt
Klostergatan 19

Jobbnummer
3793434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: