HR-partner med specialistkunskap

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

till vårt huvudkontor i Sundbyberg



Vi ser möjligheter, gör du?

Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.

Kronofogden bedriver ett långsiktigt förändringsarbete med siktet att vi med kundens fokus ständigt förbättrar verksamheten och klarar mer med mindre resurser. De kommande åren förstärker vi arbetet med att förebygga betalningsproblem och inför ständiga förbättringar. För att ge myndigheten förutsättningar att förverkliga strategierna förändrar vi huvudkontorets organisation och arbetssätt.

HR är en integrerad del av verksamheten och samlade i en HR-avdelning. Med utgångspunkt i verksamhetens behov och den gemensamma statliga arbetsgivarpolitiken ska avdelningen ge stöd till chefer och utveckla, styra och följa upp hr-området inom bl.a. kompetensförsörjning, arbetsmiljö och hälsa, ledarskap och medarbetarskap samt mångfald och inkludering.



Ditt nya jobb

Inom HR-avdelningen har alla medarbetare erfarenhet och förmåga att arbeta både som konsultativ partner mot en del av organisationen och med ett specialistansvar för ett av de HR-specifika arbetsområdena. Du arbetar både strategiskt och operativt i ett team som hjälps åt att skapa ett tydligt och effektivt stöd till verksamhetens chefer.

Du sätter helheten främst och tar ansvar för resultatet för både HR-avdelningens arbete och den verksamhet som du stödjer. Du tar initiativ till samverkan med dina kollegor och verksamhetens chefer.

Vi söker nu ett flertal HR-partners med specialistkunskap inom något av följande områden:

Arbetsmiljö, med ansvar för att ta fram metoder för att främja den psykosociala arbetsmiljön och myndighetens frisktal genom att ge cheferna verktyg och processer att arbeta utifrån ett verksamhetsperspektiv men även med insatser på individnivå.

Ledarskapsutveckling, med ansvar för att ta fram lösningar för myndighetens behov av att identifiera och utveckla chefer.

Kompetensförsörjningsplanering, med ansvar för att ta fram processer för att tydliggöra, planera och utveckla myndighetens kompetensbehov på kort sikt med ett långsiktigt verksamhetsperspektiv.

Lönebildning, med ansvar för att säkerställa effektiva inriktningar och processer för lönesättning och prestationsutveckling som främjar verksamheten och som motsvarar myndighetens ekonomiska ramar och jämställdhetsplan.



Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?



Publiceringsdatum
2017-02-10

Bakgrund
Du har:


Högskoleutbildning med minst 180 poäng helst inom personal och organisation, ekonomi, juridik eller med beteendevetenskaplig inriktning


Bred arbetslivserfarenhet inom hela HR området såsom; lönesättning, arbetsmiljö, rekrytering, kompetensförsörjning och arbetsrätt


Minst tre års erfarenhet av brett och kvalificerat stöd till chefer som HR-partner i en större organisation


Specialistkompetens, dvs styrande gentemot verksamheten och övriga HR-partners, inom minst ett av följande områden:

arbetsmiljö, ledarskapsutveckling, kompetensförsörjningsplanering eller lönebildning (se ovan).



Dina egenskaper

Dina arbetsuppgifter varierar och vår verksamhet utvecklas. Därför vill vi att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.

Eftersom ditt arbete innefattar komplexa uppgifter i en stor organisation behöver du ha god förmåga till helhetssyn och lätt för att växla från det strategiska till det operativa. Med utgångspunkt i verksamhetens behov åstadkommer du resultat och driver ditt arbete framåt. Du kan se samband, bedöma konsekvenser och kan självständigt dra slutsatser. Du är flexibel och lösningsorienterad utifrån verksamhetens behov.

I ditt arbete har du många kontakter och därför är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kan skapa och bibehålla goda relationer. Du har lätt för att kommunicera och anpassar ditt språk till mottagaren. Du har en mycket god förmåga att utrycka dig skriftligt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.



Information

Anställningen inleds med en provanställning.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urvalstester kommer att användas.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Isberg, tf HR-direktör karin.isberg@kronofogden.se 010-5790017
Arne Lundgren, facklig kontaktperson ST 010-577 59 03
Clarence Eliasson, facklig kontaktperson Saco 010-578 38 29

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten
Esplanaden 1
10665 Sundbyberg

Kontorsadress
Esplanaden 1

Jobbnummer
3313927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: