HR-koordinator

Salems kommun / Ekonomiassistentjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

HR-enheten ligger organiserad inom Kommunstyrelseförvaltningen och består av 10 medarbetare. Avdelningen har bl. a. till uppdrag att driva och utveckla HR-området både operativt och strategiskt samt att ge stöd åt kommunens chefer i HR-frågor. Vi söker nu en HR-koordinator som kan hjälpa oss med allehanda administrativa uppgifter och därigenom avlasta våra två HR-konsulter och vår HR-chef, men även för att kunna hantera mindre projekt och svara på enklare HR-frågor självständigt. Vi tror att detta är en bra öppning för en relativt nyutbildad personalvetare.

Publiceringsdatum
2019-03-15

Dina arbetsuppgifter
Som HR-koordinator kommer du att att arbeta med fakturahantering, utbildnings- rekryterings och systemadministration. I arbetet ingår att underhålla HR enhetens sidor på intranätet, bevaka och besvara e-post som inkommer till HR enhetens gemensamma inkorg, ta fram statistik, vara behjälplig i framtagande av underlag exempelvis vid löneöversyn samt hantera andra förekommande administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Du ska ha personalvetarexamen eller motsvarande med beteendevetenskap, arbetsrätt och ekonomi. Detta kan vara en av dina första anställningar inom HR men vi ser gärna att du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat med HR i någon form. Som person är du intresserad, engagerad och nyfiken. Du är en van IT-användare som har lätt att ta till dig kunskap om olika stödverktyg i HR-arbetet och i senare skede har lika lätt att föra dina kunskaper vidare till användare i verksamheten. Du bör också vara en god skribent eftersom du kan komma att fungera som sekreterare och protokollförare i olika sammanhang. Viktiga personliga förmågor är att vara serviceinriktad, strukturerad och uthållig. Du behöver känna dig trygg i muntlig och skriftlig kommunikation och du har en god förmåga att samverka med andra.

Anställningsvillkor

Heltid tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 2019-04-07

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.



För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulf Haraldsson, HR-chef ulf.haraldsson@salem.se 08-532 598 56

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Säby torgsvägen 16
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby torgsvägen 16

Jobbnummer
4670749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: