HR-koordinator

Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Botkyrka
2014-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-koordinator" (publicerad 2014-10-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka, Stockholm eller i hela Sverige

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har 1 400 anställda och vi omsätter årligen 900 miljoner kronor.

Du är centralt placerad i förvaltningen och kommer att ingå i enheten stöd och utveckling med placering i Tumba. Enheten arbetar förvaltningsövergripande med utredningsuppdrag, IT, HR, kommunikation, fastighetssamordning samt administration.

Tillsammans med två kollegor utgör du HR-teamet och arbetar på uppdrag av chefer i förvaltningen. Du kommer även att utgöra en resurs i det kommunövergripande arbetet inom området tillsammans med kommunens övriga HR-specialister och HR-chef.

Publiceringsdatum
2014-09-16

Arbetsuppgifter
• vara chefer behjälplig att skriva anställningsavtal, tjänstgöringsbetyg samt andra personaladministrativa göromål
• ansvara för administration av medarbetarundersökning, i detta ingår även att informera chefer om systemet
• ansvara för hantering och administration av LAS-frågor
• hålla i förvaltningens säkerhetsfrågor (såsom kris och akutpärm och administration i vårt system för systematiskt säkerhetsarbete: Marshplus)
• vid behov informera och utbilda chefer i förekommande HR-områden

Vidare innebär tjänsten att du kommer att arbeta med försäkringar och pensioner i förekommande fall, arbetet innebär också ett tätt samarbete med kommunens centrala löneenhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig:
• med erfarenhet av arbete som koordinator eller assistent inom HR eller så har du en bakgrund som löneassistent men vill ta ett steg närmare HR
• med PA-utbildning eller motsvarande på universitetsnivå

Du

• har lätt för att skapa förtroendefulla relationer
• är serviceminded och lösningsfokuserad
• har mycket lätt att kommunicera i tal och skrift

Vidare är du strukturerad, prestigelös samt har mycket lätt för att samarbeta.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet!

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Under januari år 2015. Tjänsten är ett vik. på 1 år

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-30
Ange följande referens när du ansöker: A311079
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sebastian Klun, HR-specialist 08-530 613 64
Pia Bornevi, Chef stöd och utveckling 08-530 612 90
Susanne Lindeberg, HR-koordinator 08-530 618 64

Företag
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
MUNKHÄTTEVÄGEN 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
MUNKHÄTTEVÄGEN 45 14785 TUMBA

Jobbnummer
1997987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: