HR-konsult till Socialförvaltningen

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Socialförvaltningen
Socialförvaltningen är en växande myndighetsförvaltning med ca 400 medarbetare. Verksamheten består av tre verksamhetsområden, avdelningen för försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har enligt socialtjänstlagen det yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Verksamheten fokuserar huvudsakligen på barn/ungdomar och deras föräldrar, vuxna i behov av insatser på grund av åldrande, funktionsnedsättning, psykosocial problematik samt individer i behov av försörjningsinsatser.

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen bedriver en socialtjänst som kännetecknas av goda kunskaper om medborgarnas och individers behov av sociala insatser. Att vara en del av socialförvaltningen innebär att du bidrar till att påverka frågor som innebär en viktig samhällsinsats.

På socialförvaltningen arbetar drygt 400 personer med myndighetsbeslut inom verksamhetsområdena individ och familjeomsorg (barn och unga, vuxna, familjerätt, familjehem, HVB, EKB), försörjningsinsatser (ekonomiskt bistånd) och äldre och funktionsnedsatta (personer med funktionsnedsättning, LSS och äldreomsorg). Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt synsätt och verkar för att stärka individens egna resurser och sätta barnens uppväxtvillkor i fokus. Att bidra till en tillvaro fri från missbruk och våld är centralt i vårt arbete.

Du blir en av två HR-konsulter inom socialförvaltningens HR-avdelning och är direkt underställd HR-chefen. Dina närmaste kollegor är även två personalassistenter och en kompetenssamordnare. Avdelningens huvudsakliga uppdrag är att driva utvecklingsarbete av strategisk karaktär inom personal, lön och personaladministration samt att arbeta operativt som stöd till verksamheten. Säkerställande av likvärdig hantering av personalärenden och personalprocesser och utveckling av HR-arbetet på Socialförvaltningen tillsammans med central personalavdelning ingår också. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll genom varierade uppgifter i kombination med specialiserade uppdrag. Allt detta i en spännande verksamhet som står inför många utmaningar och en komplex omvärld som påverkar både personal och verksamhet.

Publiceringsdatum
2017-12-11

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar som operativt specialiststöd till socialförvaltningens chefer inom bland annat arbetsrätt, anställningsvillkor, rehabilitering, arbetsmiljö samt kompetensförsörjning. Tillsammans med HR-chefen och dina kollegor initierar, planerar, samordnar, följer upp, utvecklar och analyserar du verksamheten inom HR-området. I uppdraget ingår även att säkerställa att gällande avtal, lagar, riktlinjer och policys inom HR-området implementeras och följs.

Du kommer att arbeta brett inom HR-områden men ha systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering som särskilt ansvarsområde.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning mot personal och gärna HRM. Du har goda kunskaper i arbetsrätt samt erfarenhet och kunskap inom rehabilitering och systematiskt arbetsmiljöarbete. Erfarenhet från ett eller flera ytterligare HR-områden är meriterande.

Du tar ett stort ansvar för verksamhetens utveckling, dina egna uppdrag samt din personliga utveckling. Du är en arbetsgivarföreträdare.

Vi söker dig som är trygg i dig själv. Du är självgående, tycker om att samarbeta och relaterar till andra på ett smidigt sätt. Du ser möjligheter i förändring, är lösningsfokuserad och tar initiativ. Du är drivande, prestigelös och kommunikativ. Du har ett konsultativt arbetssätt och är serviceinriktad, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Du ser frågornas långsiktiga betydelse och anpassar dina handlingar efter detta.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 441

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelika Nordin, HR angelika.nordin@linkoping.se 013-294726
Rose-Marie Andersson, HR-chef rose-marie.andersson@linkoping.se 013-206657
Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision 013-207613
Christina Gustavsson, Facklig företrädare, SSR 013-207854

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Socialförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Barnhemsgatan 2, 582 28, Linköping

Jobbnummer
3846660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: