HR-Konsult med inriktning rekrytering

Gävle kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Gävle
2014-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-Konsult med inriktning rekrytering" (publicerad 2022-05-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen i Gävle

Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.

Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.

Gävle kommun är länets största arbetsgivare och vi behöver rekrytera i genomsnitt tre medarbetare varje arbetsdag under de närmaste tio åren för att klara kompetensförsörjningen.

Att rekrytera, behålla och utveckla kompetens i organisationen är ett starkt konkurrensmedel och möjliggör att verksamheten har fortsatt hög kvalitet och god måluppfyllelse. Rekryteringsarbetet ska öka Gävle kommuns attraktionskraft som arbetsgivare såväl internt som externt samt vara en bärare av Gävle kommuns arbetsgivarvarumärke.

Arbetet som HR-konsult med inriktning rekrytering är placerat inom enheten Arbetsmiljö på HR-avdelningen, som är en av kommunledningskontorets sex avdelningar. HR-avdelningen har en koncernövergripande roll i arbetsgivarfrågor men är också en stödjande funktion till förvaltningar och bolag.

Publiceringsdatum
2014-11-28

Arbetsuppgifter
Det finns en stor efterfrågan på stöd i rekryteringsarbetet hos våra chefer och därför söker vi ytterligare en kollega till vårt gemensamma rekryteringsteam som idag består av två rekryterare. Det gemensamma rekryteringsstödet erbjuder ett kvalificerat stöd till chefer i rekrytering av chefer och specialister. Arbetet omfattar också att driva utveckling och kvalitetssäkring av rekryteringsprocessen i hela Gävle kommun.

Arbetet innebär ansvar för hela rekryteringsprocessen som omfattar behovs- och kravprofilsanalys, utformning av annons och annonseringsplan, tidplan, urvalsarbete, intervjuer, referenstagning samt uppföljning av genomförd rekrytering.

I rollen ingår att samarbeta med alla förvaltningar inom kommunen och att samordna och skräddarsy lösningar för att skapa mervärde och effektiva processer.

Kvalifikationer
Du har förmodligen en liknande roll idag och lockas av att få verka i en organisation där bemötande, kvalitet och samarbete är värdegrunden. För att passa in i vårt team delar du vårt intresse för möte med människor och hantverket rekrytering. Ditt arbetssätt genomsyras av kvalitet och personligt engagemang.

Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med chefs- och specialistrekrytering. Du är van vid att ha många rekryteringsprocesser igång samtidigt vilket kräver att du har god planering och struktur i ditt arbete. Har du akademisk examen inom PA-området eller motsvarande ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi värnar om en hög kvalitet i vårt arbete och strävar efter att ge ett bra stöd till verksamheterna därför söker vi dig som är driven, kommunikativ, arbetar effektivt och levererar resultat. Du har förmågan att se och förstå verksamhetens behov, skapa förtroendefulla relationer och har en vana att arbeta konsultativt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-14
Ange följande referens när du ansöker: KLK 18/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Bjurman, Enhetschef 026-17 81 85
Camilla Hemlin, HR-konsult med inriktning rekrytering 026-17 95 51
Helena Bergström, HR-konsult med inriktning rekrytering 026-17 50 07

Facklig kontakt
Karin Jansson, SACO 026-17 80 47
Lena Arnberg, Vision 026-17 80 05

Företag
Gävle kommun, HR-avdelningen

Adress
Gävle kommun, HR-avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184

Jobbnummer
2084451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen: