HR-konsult, Malmö

Skatteverket / Administratörsjobb / Malmö
2013-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult, Malmö" (publicerad 2018-04-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som HR-konsult innebär att du arbetar med rekrytering till Skatteverket och Kronofogden. Du ger professionellt konsultativt stöd till verksamhetens chefer och planerar, driver samt genomför operativt hela rekryteringsuppdrag. Personalenheten levererar HR tjänster till hela Sverige vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.

Skatteverkets personalenhet finns i dag på fyra orter i landet: Stockholm, Göteborg, Malmö och Östersund. I Malmö är vi cirka 15 medarbetare som arbetar med stödtjänster inom hela personalområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en högskoleutbildning med inriktning mot HR eller beteendevetenskap om minst 120p/180hp

• har aktuell erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom en myndighet, där du har haft ansvar för hela rekryteringsprocessen

• har kunskaper om lagar och avtal inom det statliga HR-området

• har ett konsultativt förhållningssätt och en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer

• är strukturerad och har förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner

• har förmåga och erfarenhet att arbeta självständigt och fatta beslut

• är initiativrik och förbättringsaktiv

• bidrar på ett aktivt sätt till ett gott samarbetsklimat

• goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift samt har en mycket god kommunikativ förmåga.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av kvalificerat HR-arbete inom Skatteverket. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att samordna större rekryteringsuppdrag. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i ReachMee.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-02-13

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselotte Brunqvist , Sektionschef 010-5722316

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1466328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: