HR-konsult inom rekrytering, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som rekryterare innebär att du ger konsultativt stöd till Skatteverkets chefer inom rekryteringsområdet. Med utgångspunkt i chefernas och verksamhetens behov planerar, driver och genomför du hela rekryteringsuppdrag för att bidra till en effektiv kompetensförsörjning på Skatteverket. Du kommer att arbeta med olika typer av rekryteringar, bland annat inom IT-området. Som rekryterare har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.

HR-avdelningen finns i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund och vi är sammanlagt cirka 130 anställda. I Solna är vi idag cirka 60 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning med inriktning mot personalområdet eller beteendevetenskap om minst 120p/180hp alternativt dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete inom rekrytering
• har aktuell erfarenhet av att arbeta med rekrytering, där du har haft ansvar för hela rekryteringsprocessen
• har erfarenhet av något rekryteringssystem
• har ett konsultativt förhållningssätt och mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer i en organisation
• är drivande och har förmågan att arbeta självständigt
• arbetar metodiskt och strukturerat
• har mycket god kommunikativ förmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering i större organisationer eller inom bemanningsbranschen. Det är också meriterande om du har erfarenhet av IT-rekrytering samt erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad intervjumetodik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare med start så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2017-09-18

Kontakt
Torbjörn Johansson, sektionschef, 010-5747190

Maria Svantesson, HR-konsult, maria.u.svantesson@skatteverket.se

Johan Almstrand, facklig representant SACO, 010-5736270

Anders Tell, facklig representant ST, 010-5776349

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
17154 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Jobbnummer
3704467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: