HR-konsult

Lunds kommun, Utbildningskansliet, Utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Utbildningskansliet, Utbildningsförvaltningen i Lund

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

Utbildningsförvaltningen arbetar med de frivilliga skolformerna gymnasieskola, vuxenutbildning och modersmålsverksamhet samt tillsyns- och insynsansvaret för fristående förskolor, skolor och fritidshem. På utbildningskansliet arbetar ca 25 personer med förvaltningsövergripande frågor.

Publiceringsdatum
2016-07-25

Arbetsuppgifter
HR-funktionens uppdrag är att tillsammans med våra verksamheter driva och utveckla Lunds kommuns processer för att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla goda medarbetare. Som ett led i att stärka HR-funktionen söker vi nu ytterligare en HR-konsult.

Som HR-konsult inom utbildningsförvaltningen får du ett självständigt och stimulerande arbete med HR-frågor inom ett brett område. Du kommer att utgöra ett kvalificerat stöd till våra chefer, och arbetsuppgifterna varierar mellan verksamhetsnära och strategiska frågor. Det kan handla om allt från arbetsrättsliga frågor, rekrytering, facklig samverkan, rehabiliteringsärenden till lönefrågor.

Du kommer att ha ett särskilt ansvar för rekrytering, kompetensförsörjning, mångfald och jämställdhet, varför du måste ha ett särskilt intresse för dessa område. Du kommer också att vara delaktig i utbildningsförvaltningens arbete med uppföljning, bl.a. i form av årsanalys och intern kontroll.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR-området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete som som HR-konsult, gärna inom offentlig sektor.
Du har ett gott omdöme, god samarbetsförmåga och ett konsultativt arbetssätt. Som person är du självständig, förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i din kompetens. Du är strukturerad och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Ett öppet förhållningssätt till chefer, medarbetare och fackliga företrädare kommer att bidra till framgång i din roll som HR-konsult.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställda i kommunen.
Anställningsvillkor enligt avtal.

I Lunds kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors och elevers hälsa tillämpar Lunds kommun rökfri arbetstid.

Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-11-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Fast lön. Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Ange följande referens när du ansöker: 16-126
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Administrativ chef Anna Röjås 046-35 70 28
Utbildningsdirektör Stefan Norrestam 046-35 70 43

Facklig kontakt
Vision; Expeditionen 046-35 59 56
JUSEK Susanna Hansson 046-355748
Övriga fackliga organisationer; Hänvisning genom 046-35 50 00

Företag
Lunds kommun, Utbildningskansliet, Utbildningsförvaltningen

Adress
Lunds kommun, Utbildningskansliet, Utbildningsförvaltningen
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
22100 Lund

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2964636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Utbildningskansliet, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Utbildningskansliet, Utbildningsförvaltningen: