HR-konsult - Kungliga Operan AB - Administratörsjobb i Stockholm
HR-konsult
Kungliga Operan AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

ARBETSBESKRIVNING
Som HR-konsult arbetar du med det konsultativa HR-arbetet inom organisationen. Du arbetar rådgivande gentemot Operans chefer och arbetsledare, och du är även en resurs för Operans medarbetare i HR-frågor.

Tjänsten är en generalistroll men du fungerar även som specialist inom arbetsrätt och fackliga förhandlingar, rekrytering, arbetsmiljö, lönerevision samt likabehandlingsfrågor. I tjänsten ingår även sedvanlig HR-administration.

Du ingår i avdelningen HR och Lön och har även ett nära samarbete med vår Friskvårdsavdelning. Inom HR ingår HR-chef, två HR-konsulter samt en HR-assistent och inom Lön ingår en lönespecialist samt två löneadministratörer. Du rapporterar till HR-chef.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig med en akademisk examen, gärna från personalvetarprogrammet eller liknande. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat, brett HR-arbete. Du har erfarenhet av att arbeta med chefsstöd, arbetsrätt, kollektivavtalstolkning samt facklig samverkan och förhandlingar. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete med rekrytering, arbetsmiljö, lönerevision och likabehandlingsfrågor. Eftersom vi har såväl svenska som utländska medarbetare talar du flytande svenska och engelska.

För att lyckas i tjänsten krävs det att du är en skicklig relationsbyggare som inger förtroende. Du har ett coachande förhållningssätt och besitter hög integritet och personlig mognad. Vidare är du är ansvarsfull, kommunikativ och lösningsfokuserad.

ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under elva månader med start i september 2016.

Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen lämnas av Andreas Ahl (Tillförordnad HR-chef) 08-791 44 53 och Helene Eriksson Lundin (HR-konsult) 08-791 43 33. Facklig representant är Stina Vesamäki, stina.vesamaki@operan.se .

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb . Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten.

Sista ansökningsdag är 2015-05-29.

Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Publiceringsdatum
2016-05-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Kontakt
Andreas Ahl, Tillförordnad HR-chef 08-791 43 45 (Fast telefon) andreas.ahl@operan.se

Företag
Kungliga Operan AB

Adress
Kungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-791 4300
E-postadress: andreas.ahl@operan.se

Jobbnummer
2830331

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: