HR-konsult - Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen - Administratörsjobb i Falun
HR-konsult
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Falun

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium är en enrådighetsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 000 medarbetare. Polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar och ett kansli. Region Bergslagen består av polisområdena Dalarna, Värmland och Örebros län med totalt ca. 1 700 medarbetare.

Myndighetens HR-enhet består av ett antal medarbetare och leds av myndighetens HR-chef. Utöver chef består enheten av HR-konsulter och HR-partner och administratör. Inom region bergslagen är vi placerade i orterna Örebro, Karlstad och Falun. Då en av våra HR-konsulter ska vara föräldraledig söker vi nu en HR-konsult med placeringsort Falun.

Publiceringsdatum
2016-02-10

Arbetsuppgifter
Inom enheten kommer samtliga arbetsuppgifter vara av såväl handläggande som administrativ karaktär. HR-enhetens huvuduppgift är att stödja kärnverksamheten. Inom din anställning kommer du svara för att operativt handlägga HR-frågor och ge administrativt stöd inom bl.a. arbetsrätt, rekrytering, kompetensutveckling och arbetsmiljö. Arbetet innebär att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik för att stödja myndighetens korta och långsiktiga mål.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Personalvetarexamen eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
Du ska ha dokumenterad erfarenhet av handläggning. Du har god vana från att arbeta i Office-paketet.

Meriterande
Arbete inom offentlig förvaltning
Arbete som HR-generalist

Du kan självständigt strukturera, planera och organisera arbetet för att visa resultat. Du hanterar komplexa situationer som kräver prioriterad handläggning. Du har också god förmåga att anpassa dig till olika förutsättningar i din uppgift att ge support till andra. Du har hög personlig mognad med god analytisk förmåga. Du måste kunna bygga och upprätthålla goda relationer, kunna samarbeta väl och inse betydelsen av en väl fungerande kommunikation.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom beslutsförmåga, självständighet, kreativitet, lyhördhet, förmåga till nytänkande och analys. Vidare är det viktigt att din personliga profil passar ihop med arbetsgruppens och myndighetens värdegrund.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2017-06-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-17
Ange följande referens när du ansöker: C4812/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olov Augrell, Hr-chef 11414
Margareta Larsson, Hr-konsult 11414

Facklig kontakt
Fackliga representanter för ST , SEKO, SACO-S oc 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Box 1804
70118 Örebro

Kontorsadress
Järnvägsgatan 3 70118 Örebro

Jobbnummer
2663519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: