HR-handläggare, vikariat

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Gävleborgs län är en av landets 21 polismyndigheter. Vår vision är att år 2013 bli nominerad till utmärkelsen Sveriges modernaste myndighet och vi arbetar därför aktivt med utveckling och effektivisering av vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid ledning och styrning med fokus på ett kommunikativt och coachande ledarskap.

Under de kommande två åren står myndigheten inför en stor omorganisation. De 21 polismyndigheter som finns idag ska gå samman till en polismyndighet med start 1 januari 2015.

Det övergripande målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för Polisen är att minska brottsligheten, öka människors upplevda trygghet och ge en god service. För att kunna nå dessa mål krävs goda ledare och engagerade medarbetare.

Som HR-handläggare ingår du i staben med tillhörighet vid HR-enheten och placeras i Gävle. HR-enhetens uppgift är att på uppdrag av myndighetsledningen arbeta för att utveckla och upprätthålla en god personal- och arbetsgivarpolitik. Uppdraget omfattar planering, utveckling, samordning och uppföljning av personalstrategiska frågor, processer och rutiner. HR-enheten ansvarar också för de personaladministrativa uppgifterna och fungerar som konsultativt stöd till myndighetens chefer.

Publiceringsdatum
2013-04-15

Arbetsuppgifter
I din roll som HR-handläggare kommer du att ingå i HR-enhetens arbetsgrupp som idag består av 8 medarbetare. En av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig och vi har därför behov av att rekrytera en ny medarbetare. Inom enheten har vi ett konsultativt arbetssätt. Förutom sedvanligt HR-arbete kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara inriktade mot rekrytering och arbetsmiljöfrågor. Du kommer att arbeta som stöd till våra chefer gällande rehabilitering och arbetet med det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du kommer att vara kontaktperson gentemot försäkringskassan och vår externa företagshälsovård. Du ingår i den partsgemensamma arbetsgrupp för arbetsmiljöfrågor som finns inom myndigheten. I rekryteringsarbetet ingår att ha kontakt och samverka med våra fackliga representanter, administrera ansökningshandlingar, genomföra intervjuer, referenstagning samt stötta rekryterande chef. Du kommer ha stort inflytande på arbetets upplägg och förväntningen är att du arbetar och löser dina uppgifter självständigt.

Din bakgrund - kunskapskrav
• examen från PA-linjen eller annan motsvarande utbildning
• viss erfarenhet av HR-arbete
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet från HR-arbete vid statlig myndighet.

Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
Vi söker en medarbetare som är strukturerad, analytisk och målmedveten. Du har hög integritet. Du har en god pedagogisk förmåga och ett stort intresse för utvecklingsfrågor. Som person är du öppen och tydlig. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, har lätt för och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är en person som skapar och bibehåller goda relationer.

Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Du ser samverkan med de fackliga organisationerna som en naturlig del i verksamhetens utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställning som HR-handläggare, vikariat 1,5 år. Funktionen omfattas av myndighetens flextidsavtal.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-21
Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning, enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen.
Ange följande referens när du ansöker: A713-2652/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Kerstin Hansson, HR-chef 114 14

Facklig kontakt
Lena Bogren, OFR/S 114 14
Andreas Löfstrand, OFR/P 114 14

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Jobbnummer
1522636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: