HR-handläggare

Göteborgs stad., Arbetsmarknad och vuxenutbildning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Arbetsmarknad och vuxenutbildning i Göteborg

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsfrågor inom Göteborgs Stad är samlade i en gemensam förvaltning under Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Nämnden ansvarar för att upphandla, anordna, beställa och samordna arbetsmarknadspolitiska insatser och vuxenutbildning inom kommunal vuxenutbildning, svenska för invandrare och särskild utbildning för vuxna. Nämndens uppdrag ska bidra till en förbättrad integration i staden samt skapa möjligheter för medborgare i Göteborg att förstärka sin kompetens genom utbildning och/eller arbetsmarknadsinriktade insatser, benämnt det stegvisa jobb- och kunskapslyftet, som är en del i arbetet med social hållbarhet. Vår vision är att skapa förutsättningar att studier och arbete.

Förvaltningens uppdrag är organiserat i Utbildnings-, Arbetsmarknads- och Vägledningsavdelningen. Uppdraget utförs av cirka 220 medarbetare. Det gemensamma för alla avdelningar är att de utgår från att stärka människors kompetens och drivkrafter samt matcha deras kunnande och talanger mot möjligheter på arbetsmarknaden eller till en ny nivå inom utbildningssystemet. Stödavdelningarna Ekonomi och inköp, Staben, HR och Kansli, IT och kommunikation stödjer och bistår verksamheten och det förvaltningsinterna arbetet med olika kompetenser.


Publiceringsdatum
2017-11-16

Arbetsuppgifter
Förvaltningens uppdrag har förändrats och vuxit stort under de senaste åren. Det har inneburit att förvaltningens HR funktion successivt har tillförts olika kompetenser för att kunna stödja en större och mer komplex organisation. Vi behöver nu förstärkning inom personaladministration och HR uppföljning med ytterligare en HR handläggare.

Tjänsten är knuten till avdelningen för HR och kansli som är en av förvaltningens stödfunktioner. Avdelningen ansvarar bland annat för HR frågor, Förvaltningskansliet och Intern service. Uppdraget leds av HR och kanslichefen och utförs av 11 medarbetare, varav fyra arbetar i HR teamet. HR funktionen driver, utvecklar och säkerställer HR-arbetet samt stödjer och bistår förvaltningen samt dess 15 chefer med administrativt stöd och HR kompetens. Vi vill vara kända för att vara kompetenta, vänliga och sakliga, modiga och ansvarsfulla, leverera kvalité i tid samt för att våga utmana och pröva nya arbetssätt och idéer.

Som HR handläggare kommer du att arbeta mycket nära vår andra HR handläggare då ni kommer att ha ett delat ansvar för de flesta arbetsuppgifter som ni hanterar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat; att ansvara för personaluppföljning genom att bearbeta och analysera personalstatistik, att utveckla den löneadministrativa processen samt säkerställa att internkontroller och förbättringar genomförs, att kvalitetssäkra personalanvisningar och rutiner, att operativt administrera/hantera löner, ärenden, förmåner och ta fram anställningsavtal, att hantera behörigheter och att introducera och utbilda chefer o anställda inom området. Du kommer att ingå i de nätverk som staden organiserar inom området.




Kvalifikationer
Du ska helst ha någon form av eftergymnasial utbildning inom personalområdet och minst fem års erfarenhet av såväl operativt som kvalificerat arbete inom personal- och löneadministration. Du ska ha en bred förståelse över hur lag avtal, system, administration, ekonomi och utdata hänger ihop. För arbetet krävs även god kompetens inom behörighetsadministration.

Du ska ha lätt att förstå och tolka lagar och avtal samt har god förståelse för hur en offentlig verksamhet styrs. Kompetens inom likabehandlingsområdet är ett krav.

Du utgår från ett helhetsperspektiv och har förmåga att analysera, resonera, identifiera och prioritera.
Du har en god administrativ och pedagogisk förmåga, uttrycker dig väl i tal och skrift samt känner dig bekväm med att arbeta med deadlines.
Som person är du noggrann och gillar ordning och reda, har ett stort mått av klokhet och hög integritet och ställer lätt om när förutsättningar i arbetet ändras.

Du är särskilt känd för att ha god förmåga att arbeta tillsammans med andra, vara handlingskraftig, leverera kvalité i tid samt för att göra dina lagkamrater bättre.



ÖVRIGT
För att kunna leverera en verksamhet av hög kvalité arbetar vi aktivt med värderingsfrågor, arbetsmiljö och hälsa. Vi tror bland annat att olikheter i personalsammansättningen föder en bättre verksamhet. I vårt arbete med en hållbar hälsa erbjuder vi medarbetarna en friskvårdstimme och subventionerade motionskort.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken i annonsen.

För att höja kvalitén i rekryteringsprocessen använder vi oss av arbetspsykologiska test.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A731983
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christine Ericsson 031-368 30 22

Företag
Göteborgs stad., Arbetsmarknad och vuxenutbildning

Adress
Göteborgs stad., Arbetsmarknad och vuxenutbildning
Box 5412
40229 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 8, vån 6

Jobbnummer
3807611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Arbetsmarknad och vuxenutbildning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Arbetsmarknad och vuxenutbildning: