HR-generalist

Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen i Göteborg

Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största icke vinstdrivande aktörer inom vård och omsorg.

Vår kunskap om hälsovård, äldreomsorg och funktionshinder går hand i hand med forskning och utbildning. Idag finns vi på flera orter i Sverige och vi fortsätter att växa och utvecklas. Vill du veta mer om vilka vi är, vad vi gör, och vad vi vill? Klicka här!

Vill du vara en del av vårt ambitiösa HR-team?
Vi är inne i en expansiv fas och behöver därför stärka upp HR-avdelningen med en HR-generalist. Du kommer att arbeta från huvudkontoret i Göteborg där du tillsammans med tre HR-specialister, HR-chef och fyra löneadministratörer är en del av ett ansvarsfullt och drivet gäng.

Publiceringsdatum
2017-02-23

Dina arbetsuppgifter
Vi är en organisation som befinner oss i ständig utveckling. Därför är det viktigt att du känner dig hemma i en miljö som präglas av entreprenörskap och en vilja att finna lösningar.

Som HR-generalist arbetar du proaktivt med HR-frågor och processer inom de verksamheter du ansvarar för. Du är ett operativt stöd för organisationens chefer och medarbetare, där du ses som en uppskattad och självklar resurs. Du kommer att arbeta med de flesta av våra HR-processer, till exempel arbetsmiljö- och organisationsfrågor, rehabilitering, rekrytering, förhandlingar, lag- och avtalstolkning.

Kvalifikationer
Arbetet är omväxlande och föränderligt och det är därför viktigt att du har förmågan att självständigt prioritera. För att trivas hos oss behöver du uppskatta pulsen i det operativa arbetet och samtidigt ha blick för helheten. Arbetet kräver en god kommunikativ och pedagogisk förmåga, både skriftlig och muntlig.

Vi söker dig som har utbildning från Personalvetarprogrammet eller likvärdigt samt några års arbetslivserfarenhet inom HR.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillfällig utökning, initialt till och med november men med goda möjligheter till egen utveckling och nya uppdrag inom organisationen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 april eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/45
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Astrid Voegelen, HR-specialist 031-50 26 44

Företag
Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen

Adress
Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg

Kontorsadress
Bräcke Västergårdsväg 5

Jobbnummer
3337068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen: