HR-Controller

Nynäshamns kommun, Arbetsgivaravdelningen / Administratörsjobb / Nynäshamn
2017-08-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-Controller" (publicerad 2017-09-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, Arbetsgivaravdelningen i Nynäshamn

Vill du vara med och bidra till utvecklingen av nya Nynäshamn? Vi söker nu en driven och engagerad HR-controller till vår enhet för strategisk utveckling. Du blir ett välkommet tillskott i teamet av fyra medarbetare och rapporterar till enhetschefen.

Avdelningen för arbetsgivarfrågor genomför nu en anpassning av organisationen så att vi bättre matchar de behov som våra cirka 120 chefer har för att de på bästa sätt ska kunna utöva sitt chef- och ledarskap och nå sina mål. Avdelningen med sina dryga 30-tal medarbetare, inklusive chefer och vikarieservice, delas nu in i tre enheter; en för verksamhetsnära stöd, en för strategisk utveckling och en för operativ service. Organisationen sjösätts i oktober och samtidigt byter vi namn till HR-avdelningen. Tillsammans skapar vi värde för Nynäshamns kommuninvånare och skapar tillit genom att vara öppna, modiga, engagerade och respektfulla som är vår värdegrund.

Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

Som medarbetare på Nynäshamn kommun får du en roll i en verksamhet som fyller en viktig samhällsfunktion. Du kommer att ha kontakter med alla delar av kommunens verksamheter vilket ger en god insyn och förståelse samt en närhet till chefer och medarbetare. Kommunens storlek, uppdragets art samt vår fina miljö där hav möter land, småstad möter levande landsbygd ger dig en god känsla av sammanhang.

Du blir en nyckelperson i ett engagerat gäng med olika kompetenser inom HR och verksamhetsnära stöd. Vi erbjuder en härlig personalförening med många aktiviteter och förmånliga erbjudanden, friskvård, flextid och förkortad arbetstid för sommarmånaderna.


Publiceringsdatum
2017-08-09

Arbetsuppgifter
Som HR-controller/HR-strateg förväntas du utarbeta nyckeltal och analyser inom olika processer samt ta fram underlag till verksamhetsplanering, tertialuppföljningar och årsredovisning. Du utvecklar rapporter och uppföljning i kommunens beslutsstöd, Hypergene. Vidare planerar och samordnar du kommunövergripande återkommande arbeten som t.ex. personalredogörelse, löneöversyn, lönekartläggning och medarbetarenkät.

Du leder/deltar i projekt inom HR-avdelningen samt bidrar även i nära samarbete med övriga på avdelningen till en helhetssyn kring arbetet med attraktiv arbetsgivare. Vidare kommer du genomföra utbildningsinsatser som ett led i chefernas kompetensutveckling samt till viss del ge verksamhetsnära stöd till chefer.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du akademisk utbildning inom personal- eller beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning. Du har utbildning inom personalekonomi och nyckeltal eller har tillgodosett dig detta via erfarenhet. Det är meriterande om du arbetat med lönekartläggning och löneöversyn som en del av verksamhetsutveckling. Du har mycket god vana av att arbeta i Excel samt är en van systemanvändare.

Du har gedigen erfarenhet av att ha arbetat med mål- och resultatstyrning, uppföljning, statistik, analyser samt utredningar. Du är van att arbeta i projektform, med struktur och planering samt att ta fram överenskommelser med tydliga aktiviteter, tidsplaner och ansvarsområden. Vidare har du god erfarenhet av utvecklingsarbete inom HR-området och ägnar tid åt omvärldsbevakning. Att du har ett stort intresse för människor, mycket god samarbetsförmåga och är en relationsbyggare ser vi som en självklarhet.

Som person är du utpräglat analytisk; du förstår och bearbetar såväl språkliga som numeriska underlag samt kan anpassa dina presentationer till olika målgrupper. Att vara serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående kommer naturligt för dig. Ditt förhållningssätt är flexibelt; du planerar och strukturerar din arbetsdag och uppgifter men har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Du förstår din roll som arbetsgivarrepresentant och arbetar för helheten, deltar aktivt i planering och arbetar resultatinriktat mot uppställda mål, gör korrekta avvägningar och prioriteringar samt visar omdöme vid uttalanden och handlingar.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-101029. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2018-03-31 Vikariat med möjlighet till färlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-30
Ange följande referens när du ansöker: KS/2017/0303/023
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Grönlund gunilla.gronlund@nynashamn.se 08-520 68432

Företag
Nynäshamns kommun, Arbetsgivaravdelningen

Adress
Nynäshamns kommun, Arbetsgivaravdelningen
Nynäshamns kommun
14981 Nynäshamn

Kontorsadress
Stadshusplatsen 1 Nynäshamn

Jobbnummer
3633570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun, Arbetsgivaravdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun, Arbetsgivaravdelningen: