HR-avdelningen söker kommunikativa och drivna HR-Partners med pl

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. HR-avdelningen ska skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd. Inom HR-avdelningen arbetar ca 800 medarbetare.




Publiceringsdatum
2018-03-15

Arbetsuppgifter
Som HR-partner arbetar du i nära samverkan med ledning och chefer inom de enheter du har HR-ansvar för. Du har i uppdrag att stödja chefer och ledningsgrupper med HR-insatser som utgår från behoven i verksamheten. I det ingår att kunna bidra till utveckling av ett aktivt medarbetarskap, ledarskap och en hållbar arbetsmiljö. Insatserna är av strategisk och värdeskapande karaktär. Det betyder att du ansvarar för att initiera, driva och informera om HR-processer, med mål att avdelningens verksamhet ska utvecklas och att varje chef ska känna sig trygg i sitt ledarskap. I en del operativa HR-frågor kommer du att utgöra det direkta stödet.

Du kommer att ingå i ett team bestående av en HR-partner, en HR-konsult och en HR-administratör. Teamet har ett gemensamt ansvar för de arbetsuppgifter som ska utföras.

I rollen ingår också att identifiera och genomföra HR-aktiviteter som stödjer den regionala/lokala verksamheten samt att förse HR-avdelningen med kunskap om den regionala/lokala verksamhetens förutsättningar och problembilder.




Kvalifikationer
Vi söker dig som vill arbeta i Sveriges största myndighet och inom ramen för detta bidra till att utveckla hållbara HR-processer med kärnverksamheten i fokus.

Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom HR-området eller annan relevant akademisk utbildning.
• Erfarenhet av att driva strategiska HR-frågor med verksamheten i fokus
• Erfarenhet att ge chefsstöd och arbetat konsultativt
• Du har god generell kunskap om det arbetsrättsliga området som arbetsmiljö och rehabilitering, samt god erfarenhet av samarbete med arbetstagarorganisationer
• God kunskap i Office-paketet

MERITERANDE

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av HR-frågor inom den offentliga sektorn
• Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete i större eller komplexa organisationer

PERSONLIGA EGENSKAPER

För att lyckas i rollen bör du vara trygg och väl förankrad i din HR-roll. Du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer, har ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog, samverka och fatta beslut. Du är resultatinriktad och strukturerad. Du kan omsätta nationellt gemensamma HR-strategier i verksamheten och identifiera och genomföra HR-aktiviteter som stödjer den lokala verksamheten. Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Anställningen:

Anställningsform: Tillsvidareanställningar med 6 månaders provanställning samt ett vikariat på ca 1 år.
Arbetsort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Emma Färlin, tfn 072-217 02 06.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Ange följande referens när du ansöker: C18467/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ia Gidèn-Persson 010-563 34 67

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4024045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: