HR-assistent till Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt satt trivas.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Tjänsten som HR-assistent är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stöd. Välkommen med Din ansökan!


Publiceringsdatum
2017-10-19

Arbetsuppgifter
Som HR-assistent kommer du att arbeta med praktiksamordning mellan förvaltningens enheter och olika skolor t ex högstadiet, Vård- och omsorgscollege samt CVL (Centrum för vuxnas lärande). Du deltar i arbetet med olika projekt, främst med inkludering och anställningsbarhet. Du kommer även att samverka med andra förvaltningar och arbetsförmedlingen i syfte att stärka förvaltningens framtida personalförsörjning.

Detta innebär att du:

• Har kontakt med skolor/CVL och förvaltningens enheter angående praktikanter
• Placerar ut elever och andra på enheterna för praktik
• Arbetar med marknadsföring
• Arbetar med information (i skolor, vid mässor mm)
• Arbetar med nätverk (t ex handledare)
• Ger språkstöd



Kvalifikationer
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete samt kunskap om olika myndigheter och aktörer i samhället.

Som person är du driven, har hög energinivå, är självständig och positiv. Du har ett trevligt bemötande, är social och har inga problem med att prata inför grupp. Du är strukturerad och har förmåga att planera och dokumentera ditt arbete.

Eftergymnasial utbildning inom t ex administration är ett krav, har du utbildning inom HR är det meriterande.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-12-01 Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 459-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lindkvist maria.lindkvist@sandviken.se 026-24 18 01

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
3757650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: