HR-assistent alt HR-konsult till Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Gillar du struktur men också att det händer mycket? Är du en processinriktad ledartyp som både älskar att arbeta med personal och med administration? Vill du vara med i vårt gäng och dela våra internskämt? Då har vi jobbet för dig!

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Tjänsten som Omsorgsförvaltningens nya HR-medarbetare är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stöd. Välkommen med Din ansökan!

Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.


Publiceringsdatum
2018-03-08

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med rekrytering och personalplanering i samverkan med förvaltningens enhetschefer. Du deltar i arbetet med olika projekt, främst kring inkludering och anställningsbarhet. Du kommer även att samverka med andra förvaltningar och andra myndigheter/organisationer i syfte att stärka förvaltningens framtida personalförsörjning.

Du kommer även att arbeta med övriga personalfrågor, t ex inom arbetsrätt, avtalstillämpning och samverkan. Medverkan i utveckling och utbildning inom HR-området för att skapa goda förutsättningar för chefer att ta sitt arbetsgivaransvar är också en del av arbetet. Arbetet erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.

Beroende på dina kvalifikationer och framtida uppdragsfördelning kan det bli aktuellt att tillföra viss arbetsledning (för medarbetare inom personalförsörjningsverksamheten, Pfv), till tjänsten.


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom t ex administration är ett krav, har du utbildning inom HR är det meriterande. Kännedom om verksamhetsområdena äldre- och funktionshindrade är meriterande. Erfarenhet av personalarbete är önskvärt.

Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du är ansvarstagande, handlingskraftig och flexibel. Som person är du lugn, stabil, uthållig och har hög integritet. Du är van att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som person är du driven, har hög energinivå, är självständig och positiv. Du har ett trevligt bemötande, är social och har inga problem med att prata inför grupp. Du är strukturerad och har förmåga att planera och dokumentera ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast med hänsyn till uppsägningstid.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 34-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lindkvist maria.lindkvist@sandviken.se 026-24 18 01

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
4009582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: