HR-ansvarig till Nymans Ur 1851

Poolia Office Professionals AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Vill du arbeta i ett växande bolag med stark framtidstro och själv ha möjlighet att påverka? Har du erfarenhet samt brinner för att arbeta brett med HR-frågor inom retail? Då kanske du är en ny kollega till Nymans Ur 1851!

Sedan starten 1851 har Nymans Ur varit ett familjeföretag som idag driver fem butiker i Stockholm och Västerås samt Oslo. Flaggskeppsbutiken ligger på Biblioteksgatan 1 i Stockholm. De är auktoriserade återförsäljare, med det största utbudet i Skandinavien, till några av de mest exklusiva, traditionella och innovativa varumärkena i världen. Till företaget hör också e-handelsbutiken klockor.nu som säljer modeklockor på internet.

Tjänsten är en tillsvidare deltidsanställning med en omfattning av 80 procent. Placering är i centrala Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-ansvarig är din huvudsakliga uppgift att utveckla och leda HR-arbetet framåt. Din främsta utmaning är att tillföra organisationen ett proaktivt förhållningssätt inom hela HR-området, allt från att stötta butikschefer och enhetschefer i deras HR-arbete, rekryteringsprocesser till arbetsrättsliga- samt arbetsmiljöfrågor. Då lönefunktionen är outsourcad ansvarar du för kravställning och utveckling av samarbetsmetoder. Detta innebär att du kommer röra dig brett mellan arbetsuppgifter såsom hantering av schemaläggningsverktyg, lönefil, kontroll av lönespecifikationer, övrig personaladministration till att du deltar i utvecklingsprojekt inom HR-området i stort.

HR-ansvarig rapporterar till, och samarbetar tätt med VD. Det ingår inte personalansvar i rollen. Nymans Ur 1851 är medlem i Svensk Handel och lyder under deras kollektivavtal.

Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom HR eller likvärdig utbildning samt minst 5 års erfarenhet av brett HR-arbete. Har du tidigare arbetat med HR-frågor inom retail är detta starkt meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förändringsarbete, fackliga förhandlingar samt god erfarenhet av att ge råd och stötta i arbetsrättsliga frågor. Det är viktigt att du trivs med att arbeta brett med HR-frågor och att du har ett starkt verksamhetsfokus och är prestigelös i ditt arbete (både administrativt och strategisk arbete ingår).

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Då en stor del av arbetet handlar om att vidareutveckla processer krävs det att du är en idérik person som gillar struktur och förändringsarbete inom HR-området. Du trivs med att hjälpa till där det behövs med både stora och små frågor. Du är en självgående person som är driven och effektiv med förmåga att tänka affärsstrategiskt och driva frågor vidare i organisationen. Vidare har du en god förmåga att samarbeta och är kommunikativ med en pedagogisk förmåga vilket du kombinerar med hög integritet.

Du har goda kunskaper i MS Office och i engelska i såväl tal som i skrift. Har du tidigare kunskap i Quinyx och My Visma är detta meriterande.

Företagsbeskrivning
Vilka är Nymans UR 1851?

Sedan starten 1851 har Nymans Ur varit ett familjeföretag som idag driver fem butiker i Stockholm och Västerås, samt Oslo. Flaggskeppsbutiken ligger på Biblioteksgatan 1 i Stockholm. Vi är auktoriserade återförsäljare av kvalitetsur, med det största utbudet i Skandinavien, till några av de mest exklusiva, traditionella och innovativa varumärkena i världen. Förutom klockor, finns ett stort utbud av smycken. Till företaget hör också e-handelsbutiken klockor.nu som säljer modeklockor på internet.



Vår kunds hemsida
http://www.nymansur.com/

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-04-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 46348
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Nilsson eva.nilsson@poolia.se 08-555 65 312

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3428580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: