HR-administratörer till HR-direkt

Polismyndigheten / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal/arbetsmiljö, chefs- och medarbetarskap, kompetensförsörjning inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.

HR-direkt är en resursstark enhet inom Polismyndighetens HR-avdelning med bred kompetens för att arbeta operativt inom alla HR-områden. Enheten ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom samtliga HR-områden till chefer och medarbetare i hela myndigheten. HR-direkt består av tre sektioner och har ca 200 medarbetare.

HR-administratörens huvudsakliga uppdrag är att handlägga HR-ärenden för Polismyndighetens personal och vara ett administrativt stöd inom samtliga HR-processer, till exempel gällande planering, uppföljning och beslut i personal- och rekryteringsärenden, där ditt främsta arbetsredskap är datorn. I arbetet förekommer även arkivuppgifter.

Som HR-administratör arbetar du dagligen via Polismyndighetens ärendehanteringssystem i nära samarbete med övriga sektionen samt HR-supporten. Tillsammans tillhandahåller ni ett professionellt, tillgängligt, enhetligt stöd i organisationen samt bidrar löpande till effektiva och kvalitetssäkra processer.

Övrig information

Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Publiceringsdatum
2018-03-16

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 23 mars 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Märk din ansökan med dnr A132.081/2018 i mailets ärendemening.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:

Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Felicia Flyckt, tfn 072-451 67 17.

Vi söker dig som har:

• PA-examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift
• goda kunskaper i Microsoft Office

Meriterande

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, företrädesvis statlig och inom HR-området
• erfarenhet av att arbeta i datasystem, gärna personaladministrativa system
• erfarenhet av en roll som stödfunktion samt vana att hålla hög jämn servicenivå

Dina personliga egenskaper
Rollen förutsätter att du är van att arbeta strukturerat, noggrant, systematiskt och resultatfokuserat. Du har förmågan att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål samt förmågan att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete bidrar du till goda relationer, skapar förtroende, ger hög service och har god förmåga att samarbeta, eftersom du är en del av ett team. Du är även aktiv i den kontinuerliga utvecklingen av arbetets processer.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-23
Ange följande referens när du ansöker: A132.081/2018

Kontakt
Ann Hagberg 010-565 40 84

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
4026101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: