HR-administratör till Releasy!

Releasy Customer Management / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management i Stockholm, Solna, Norrköping, Linköping, Borlänge eller i hela Sverige

Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisationer.Under de senaste åren har Releasy mer är dubblerat sin omsättning och samtidigt vuxit från 300 till 1000 medarbetare. Releasys kontor finns i Barcelona, Borås, Borlänge, Linköping och Stockholm. Vi är kollektivavtalsanslutna och tror på trygga anställningar, mångfald och arbetsglädje.

HR-administratör

Hos oss på Releasy är det är högt i tak och snabba beslutsvägar, på riktigt. Releasy är ett bolag som har växt snabbt de senaste åren och det är därför fortfarande en stämning och kultur som vid ett mindre bolag. En kultur som vi vill bibehålla och utveckla till en framgångsfaktor. Tillväxten innebär att det finns ett flertal HR-projekt att driva och Releasy ger dig möjligheten att vara med på denna spännande resa.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att bistå med ett generellt HR-administrativt stöd till HR-chef och HR Business Partner i diverse projekt och initiativ kopplade till HR. Releasy har som långsiktigt mål att medarbetarna ska vara vårt främsta konkurrensmedel vilket genomsyrar mycket av arbetet genom hela HR-organisationen.

För att trivas i rollen som HR-assistent behöver du ha ett genuint intresse av att ge god service och du ser ditt arbete som en viktig grund för arbetet inom HR. Du är utvecklingsinriktad, noggrann och strukturerad. Du gillar att ta initiativ och lösa problem, har lätt för att uttrycka dig samt kan arbeta självständigt likväl som i team. En professionell approach och en hög känsla för detaljer och att göra det lilla extra är också viktigt. Vidare har du förståelse för och erfarenhet av hur en administrativ funktion bidrar värdeskapande till organisationen som helhet. Du ser förändringar som en naturlig del av ditt arbete och strävar efter att utveckla och förbättra, såväl i ditt eget arbete, som i företaget i stort. Vi söker dig som har god kunskap om samt stort intresse för hur denna funktion ska säkerställas. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot det personaladministrativa området och ett eller flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönehantering och löneprocesser. Mycket goda kunskaper i Excel samt webbvana är ett krav. Erfarenhet från Hogia är meriterande.

Exempel på arbetsuppgifter

• Uppdatera intranätet med aktuell information

• Administration kring löner, avtal, intyg och medarbetarundersökning

• Framtagande av diverser beslutsunderlag och rapporter

• Administrera kring rekrytering, exempelvis skriva och publicera annonser

• Administration kopplat till dataskyddsförordningen GDPR

• Stötta HR-chef och HR-Business Partner och resten av HR-teamet i diverse HR-relaterade projekt

• Driva projekt, implementering och utvecklingsinitiativ kopplat till HR

Sökandes profil

• 1-2 års erfarenhet inom HR

• Eftergymnasialutbildning är meriterande, gärna inom personalvetenskap

• Har en god administrativ förmåga, strukturerat arbetssätt och serviceinriktad

• Lättlärd och flexibel

• Är självständig och prestigelös

• Van att arbeta i team, social och positiv inställning

Publiceringsdatum
2017-12-01

Övrig information
Vi sitter i stora ljusa lokaler i herrgårdsmiljö i Bergshamra 10 minuter från city med tunnelbana.

Heltid, tillträde omgående. Fast månadslön. Provanställning tillämpas.

Sista ansökningsdag 2018-01-21. Vid frågor kan du kontakta HR-chef Camilla Bäckelin, camilla.backelin@releasy.se (mailto:camilla.backelin@releasy.se).

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Bäckelin camilla.backelin@releasy.se

Företag
Releasy Customer Management

Adress
Releasy Customer Management
Pipers väg 28
17073 Solna

Kontorsadress
Pipers väg 28, Solna

Jobbnummer
3833508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management: