HR-Administratör till Com Hem AB

Wise Professionals / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Ditt uppdrag

I rollen som HR-administratör blir du en del av Com Hem's sammansvetsade HR-team placerat på Kungsholmen, bestående av en HR-chef och två HR Business Partners. HR-teamet bär på mycket kunskap och erfarenhet och arbetar som ett affärsinriktat stöd till organisationens chefer för att leva upp till koncernens gemensamma strävan, att skapa en verksamhet i världsklass och därmed nå målet att ha Sveriges nöjdaste kunder. Com Hem erbjuder en arbetsplats som präglas av högt tempo, spännande produkter och stort intraprenörskap.

Rollen som HR-administratör innebär ett brett arbete med HR-processer på ett operativt och administrativt plan. Du kommer i kontakt med frågor inom hela HR-området, med stort fokus på rapportering och sammanställning av statistik och nyckeltal gällande personaldatabasen. Du kommer även ha nära kontakt med det outsourcade lönekontoret. Rollen handlar mycket om att se till att flöden fungerar samt att vara det administrativa navet i HR-teamet med ett stort detaljfokus och siffersinne.

Exempel på arbetsuppgifter:

Framtagning av nyckeltal och internrapportering gällande bland annat personaldatabasen, sjukstatistik, personalomsättning och övertidsrapportering.
Kontaktyta gentemot det outsourcade lönekontoret: attestering av löner och kontroll av uppgifter.
Arbeta med den årliga lönekartläggningen.
Anställningsavtal: skriva avtal samt bevaka flödet och hantera inkomna avtal.
Administration kring pension, förmåner och bonus.
Årsrapportering av HR-nyckeltal till årsredovisningen
Kontaktyta gentemot revision: bistå med HR nyckeltal/uppgifter
Hantering av Com Hems intranät: behörigheter och utskick.
Utbildningsadministration: kurskatalog, anmälningar



Publiceringsdatum
2018-05-09

Bakgrund
Vi ser att du har en relevant utbildning inom personal, lön eller ekonomi och ca 3-5 års erfarenhet av att jobba brett med HR-frågor i en serviceinriktad snabbfotad miljö. Det ses som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med lön och har en vana av att arbeta i Excel.

För att trivas i rollen behöver du vara självständig och gilla en varierande roll där du får arbeta med högt och lågt. Du tycker att administration är roligt, har en förståelse för samband, ett detaljfokus och ett bra siffersinne. Som person är du lösningsorienterad, flexibel och har lätt för att kommunicera på olika nivåer.

Om Com Hem

Com Hem släpper loss den digitala kraften i Sverige genom att leverera bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Vi erbjuder våra 1,5 miljoner kunder det största utbudet av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalbox eller på surfplattor och mobiltelefoner. Vårt bolag grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda med huvudkontor i Stockholm. Vi är noterade på Nasdaq i Stockholm.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Johanna Karlsson (johanna.karlsson@wise.se, 076 310 15 73) och konsultchef Åsa Wallergård Fröblom (asa.wallergard.froblom@wise.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!



Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-25
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals19067
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4135537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: