HR-administratör sökes till internationell koncern

BSH Home Appliances / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BSH Home Appliances i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13 miljarder euro under 2016 och mer än 56,000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.

Vill du arbeta på ett internationellt företag med högt i tak och stora utvecklingsmöjligheter? Har du utbildning inom HR och brinner för administration?

Då kan vi ha jobbet för dig.

Du ansvarar för administrativa processer inom HR-området, både i operativt utförande och att aktivt arbeta för att skapa ett effektivare arbetssätt. Du kommer att få arbeta varierat och brett där du koordinerar bolagets generella HR-administration samt får möjligheter att utveckla och bredda din kompetens inom HR då du tillhör ett engagerat team av HR-specialister.

Dina administrativa uppgifter sträcker sig över hela HR-området och inkluderar exempelvis:

• Skapa och hantera anställningsavtal och personuppgifter, uppdatera och arkivera anställningsavtal.
- Kontakt med BSH:s Traineer sam avtalsskrivning.
- Serva chefer i diverse frågor gällande HR systemet Sympa, SAP, kontrakt mm.
- Administrationen gällande expats.
- Ansvar för HR:s e-mail.
- Ansvarig för vissa delar i HR-systemet Sympa.
- Stötta HR kollegor med administrativa uppgifter.
- Nyhetsbrev.
- Att uppdatera organisationsförändringar i Org.charts samt övriga förekommande administrativa uppgifter inom HR.



DIN PROFIL

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har relevant arbetserfarenhet utifrån tjänstebeskrivningen. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom HR och som känner dig trygg med svensk arbetsrätt samt att koordinera parallella administrativa arbetsuppgifter.

I rollen förväntas du arbeta i olika system som SAP och HR Systemet Sympa varför god IT-kunskap och ett systemintresse krävs. Erfarenhet av SAP är ett krav för denna tjänst.

Du arbetar i en nordisk organisation varför vi förväntar oss att du skriver och talar obehindrat på svenska och engelska. Talar du även tyska ser vi det som meriterande.

Du är professionell, noggrann och levererar alltid korrekt och god service. Du kan hantera en komplex organisation och trivs med att arbeta självständigt i en miljö präglat av ett högt tempo. Du är prestigelös, strukturerad och duktig på att prioritera bland dina många varierande uppgifter.



NYFIKEN?

I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower och frågor besvaras av rekryteringskonsult Kristina Lundqvist på alt. 08-4523313.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillträde sker snarast möjligt och urval sker löpande.



Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-02-16

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 38562
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Lundqvist Kristina.Lundqvist@manpower.se

Företag
BSH Home Appliances

Adress
BSH Home Appliances
16929
16929 0184

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
3970847

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BSH Home Appliances

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BSH Home Appliances: