HR-administratör/assistent

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-12-16

Om tjänsten
Nu söker vi en HR-administratör/assistent för kommande uppdrag och letar
efter dig som har ett intresse av att arbeta med administration kring HR-processer i en större statlig myndighet.
Denna annons publicerar vi för att du ska kunna skicka in en prokativ intresseanmälan och sedan kontaktar vi dig vartefter uppdragen
kommer in, om din profil matchar kravspecifikationen. Därmed vet vi heller inte när det blir aktuellt med uppdragsstart och ibland blir
det väldigt snabba puckar och då är det viktigt att du kan börja med kort varsel.

Arbetsuppgifterna kan komma att variera, därför är det svårt för oss att ge dig en utförlig beskrivning, men det handlar om allmän och ibland specifik administration av interna HR-processer och som stöd till HR-generalister och specialister, samt chefer.

Uppdraget innebär att du blir anställd av oss på Arena Personal och jobbar hos myndigheten. Det finns goda chanser till långa uppdrag för rätt person!

Profil
Vi vill att du har en avslutad gymnasieexamen med någon administrativ/teoretisk inriktning samt minst ett (1) års arbetserfarenhet av administrativ karaktär.

Du behöver vara en person som har följande, utpräglade, egenskaper:

• Noggrann
• Strukturerad
• Flexibel och prestigelös
• Serviceorienterad och hjälpsam
• Trivas, och ha tålamod, med ibland repetitiva arbetsuppgifter

Du måste också ha god datavana samt mycket goda kunskaper i svenska språket - både muntligt och skriftligt.

Det kan också bli aktuellt med en bakgrundskontroll, då myndigheten arbetar med känslig information.

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete i statlig myndighet samt enklare HR-administration.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar löpande vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1930
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Lundstedt linda.lundstedt@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Pilgatan 8 C
72130 Västerås

Kontorsadress
Pilgatan 8 C, Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2103188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: