HR-administratör

LS Jobbet AB / Administratörsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LS Jobbet AB i Värmdö, Stockholm, Solna, Täby, Vallentuna eller i hela Sverige

Vi söker en HR-administratör till en omväxlande roll där du är en viktig del i att utveckla flera funktioner inom HR-området. Här eftersträvar vi tillsammans ständig utveckling och är en viktig del i helheten i arbetet med att fortsätta utveckla Värmdö kommun till en attraktiv arbetsgivare och förebild inom HR-frågor.

Publiceringsdatum
2023-01-18

Om tjänsten
Du rapporterar till enhetschefen för HR-enheten och samarbetar naturligt med andra aktörer inom kommunen samt har bland annat ett nära samarbete med på hela HR-avdelningen. Rollen kommer att vara bred och det finns stort utrymme att vara med och effektivisera det administrativa arbetet.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
personaladministrativ arkivering, diarieföring och posthantering
övervaka företrädeslistor och genomföra övrig LAS-administration
hålla intranätet uppdaterat
ta fram ex. lönelista, statistik, rapporter
fakturahantering
övrig förekommande administration

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från en administrativ roll inom offentlig sektor där dokumenthantering har ingått. Har du även erfarenhet från personalområdet samt kunskaper inom arkivering och/eller GDPR är det meriterande. Du är en van systemanvändare och kommunicerar obehindrat på svenska.
Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är självständig och har lätt för att ta egna initiativ samt strävar efter att förbättra HR-funktionens samlade leverans. För dig är samarbete en självklarhet för att nå bästa resultat.
Vi erbjuder dig
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Kommunen investerar dessutom i Smartare Värmdö, en satsning som har som målsättning att skapa stolta och nöjda medborgare genom motiverade och sunda medarbetare. Läs mer om det här!
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Övrig information
Från Slussen pendlar du enkelt med buss som tar ca 30 minuter till vårt moderna kommunhus. Vi sitter i ljusa lokaler med öppet landskap med tillämpning av flexkontor beläget centralt i Gustavsberg.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i kommunhuset i Gustavsberg.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Lina Haglund på 070-7772373 eller Andrea Hartwig 076-7230727.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Kvalifikationer
Erfarenhet från administrativ roll inom offentlig sektor där dokumenthantering har ingått.
Van systemanvändare.
Kommunicerar obehindrat på svenska.

Meriterande
Erfarenhet från personalområdet.
Kunskaper inom arkivering och/eller GDPR.

Om arbetsgivaren - Värmdö kommun
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Möt friheten.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ls Jobbet AB (org.nr 556375-2822)

Arbetsplats
Värmdö kommun

Jobbnummer
7356947

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LS Jobbet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LS Jobbet AB: