HR-administratör

Sveriges lantbruksuniversitet / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
2018-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör" (publicerad 2023-12-13) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges lantbruksuniversitet i Uppsala, Östhammar, Solna, Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

SLU


Vill du arbeta som HR-administratör i en stimulerande miljö med trevliga kollegor, och bidra till att SLU är ett universitet i världsklass inom livs- och miljövetenskaper? Då ska du komma till oss på SLU!

SLU:s personalavdelning ingår i universitetsadministrationen och har en konsultativ roll gentemot universitetsledning, fakulteter, institutioner och avdelningar. Hos oss arbetar HR-specialister, HR-administratörer, lönespecialister och ledarutvecklare. Vi underlättar för chefer och ledare att utveckla sin verksamhet, fullgöra sina uppdrag och skapa attraktiva arbetsplatser där medarbetare trivs och utvecklas.

Publiceringsdatum
2018-01-29

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ett stöd både till administratörer i verksamheten och dina kollegor vid HR-enheten. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera anställningsbeslut, ta fram underlag och ge stöd i personalsystemet Primula, hantera annonser i rekryteringssystemet ReachMee samt arkivera vilket innebär ansvar för avdelningens arkivering. Rollen som HR-administratör är ny och kan komma att utvecklas över tid. Du kommer ha en viktig roll i den utvecklingen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller du kan gärna vara nyutexaminerad från programmet för personal- och arbetslivsfrågor, eller motsvarande, och vill lära dig grunden i personalarbetet. Erfarenhet av att arbeta med Primula är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Erfarenhet från statlig verksamhet samt universitet/högskola är meriterande.

För att lyckas i arbetet som HR-administratör behöver du ha lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt, hög servicekänsla och ha förmåga att arbeta självständigt och ta stort ansvar för ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU tillämpar provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2018-02-12.

Facklig kontakt
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och utnyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala.

www.slu.se

SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Hägerström, HR-chef henrik.hagerstrom@slu.se 018-67 17 92 alt 076-143 57 27
Åsa Stiernström, Lönechef asa.stiernstrom@slu.se 018-67 14 04 alt 072-514 27 22

Företag
Sveriges lantbruksuniversitet

Adress
Sveriges lantbruksuniversitet
SLU Reistrator
P.O Box 7070
75007 UPPSALA

Kontorsadress
SLU Reistrator
P.O Box 7070

Jobbnummer
3930402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges lantbruksuniversitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges lantbruksuniversitet: