HR-administratör - Schneider Electric Sverige AB - Ekonomijobb i Nyköping
HR-administratör
Schneider Electric Sverige AB / Ekonomijobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta
Visa alla jobb hos Schneider Electric Sverige AB i Nyköping

Schneider Electric ingår i den världsomspännande Schneider Electric-koncernen med huvudsäte i Paris. I Sverige sysselsätter koncernen totalt ca 1 950 personer inom forskning och utveckling, marknadsföring och produktion. Schneider Electric finns i 130 länder och har över 100 000 anställda.

Med varumärkena Eljo, Merlin Gerin, Merten, Sarel, Telemecanique och Thorsman erbjuder Schneider Electric Sverige AB innovativa lösningar för elkraftsdistribution, industriell automatisering och el-, tele- och datainstallation. I Sverige har Schneider Electric funnits sedan 1970. Vi är marknadsledande och kan erbjuda ett mycket brett produktprogram.

HR-administratör
HR Shared Service inom Schneider Electric arbetar med löner och personalärenden. Vi söker nu en HR-administratör.

Publiceringsdatum
2008-01-25

Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör arbetar du med såväl löner och reseräkningar som med personaladministration. Du fungerar som back up till företagets HR- och personalansvariga och arbetar med olika HR-projekt samt vårt HR-system. Du sköter viss rapportering samt pensioner, försäkrings- och skatteförmånsfrågor för kollektivanställda samt tjänstemän. Du besvarar frågor kring personalärenden från både myndigheter, företagets chefer samt övrig personal. Vi arbetar i Hogia lön, Hogia personal samt med Casawin tidrapporteringssystem och arbetar med teknikavtalet www.teknikföretagen.se . Utifrån ovanstående beskrivning finns det vissa möjligheter att forma tjänsten efter dina kunskaper och intresseområden.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har erfarenhet av lönearbete och gärna av annan personaladministration. PA-utbildning och arbete med någon form av arbetsrättlig avtalshantering är meriterande. Har du kunskap om vårt kollektivavtal, teknikavtalet, är även det ett plus. Du är van att arbeta i Officepaketet och har erfarenhet av något lönesystem. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska. Du trivs i ett högt tempo och är positiv med en förmåga att hitta bra lösningar. Du är även noggrann, ansvarskännande och trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter både enskilt och i team.

Vårt erbjudande
Tjänsten är placerad på vårt nybyggda svenska huvudkontor i Nyköping, nära E4an och med nära bussförbindelse till tågstationen. Du blir en del av HR Shared Services som består av fem personer som trivs tillsammans och har ett bra samarbete.

Vi erbjuder dig med rätt kvalifikationer och inställning arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter.

Så ansöker du
Frågor om tjänsten besvaras av HR Shared Service Teamleader Carina Olausson på telefon
0155-26 54 35.

Registrera ditt CV via länken nedan senast den 10 februari 2008.

Välkommen med din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Carina Olausson, 0155-265435, Teamleader

Företag
SCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB
Box 1009
61129 Nyköping
Telefonnummer: 0155-265400
Mer information på http://www.schneider-electric.se

Jobbnummer
109979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric Sverige AB: