HR-administratör

Göteborgs stad., Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
2017-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör" (publicerad 2018-02-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Social Resursförvaltning i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi arbetar med flyktingar, missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vi samordnar också " Jämlikt Göteborg" - en långsiktig satsning för social hållbarhet. Vår vision lyder: "Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla".




Publiceringsdatum
2017-03-17

Arbetsuppgifter
På HR- enheten stödjer vi och utmanar förvaltningens chefer och administratörer i att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå förvaltningens vision: Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla.

Vårt uppdrag på HR-enheten är att utifrån vår specialist kompetens i HR-frågor ge stöd och råd till förvaltningens chefer och administratörer och följa upp och kontrollera att HR-processerna utförs i enlighet med lagar, avtal och styrande dokument.

På enheten arbetar en HR-administratör och 8 HR-specialister. Till HR-enheten är även förvaltningens Bemanningsenhet kopplad.

Frågor du kommer arbeta med är bland annat
• Stöd till chefer och administratörer i lönehantering och avtalstolkning.
Löpande stickprovskontroller, uppföljning och kvalitetssäkring av uppgifter i IT-stöden Personec och Time Care.
• Inköp och kontering av fakturor
• Chefs- och administratörsbehörigheter
• Administration av löneskulder
• Arkivering
• Övriga administrativa arbetsuppgifter på enheten


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av HR-administrativt arbete, gärna på förvaltningsövergripande nivå.

Du har gymnasieutbildning med påbyggnadsutbildningar inom administration.

Du ska ha goda kunskaper om IT-stöden Personec och Time Care och kollektivavtalet AB.

Du har en god pedagogisk förmåga och förmedlar dig tydligt och väl i tal och skrift.

Du är noggrann men också effektiv. Du är en vän av ordning, bra på att prioritera och arbetar bra såväl självständigt som i samarbete med andra.

Du är som person prestigelös och bemöter alla du möter i arbetet på ett professionellt och respektfullt sätt.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla kontakter från annons-/webbförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2017-06-15 eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-06
Ange följande referens när du ansöker: A663856
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nicoline Blidberg nicoline.blidberg@socialresurs.goteborg.se 031-3679010

Företag
Göteborgs stad., Social Resursförvaltning

Adress
Göteborgs stad., Social Resursförvaltning
Box 6131
40060 Göteborg

Kontorsadress
Gårdavägen 2

Jobbnummer
3380569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Social Resursförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Social Resursförvaltning: