HR-/Rekryteringsassistent

Jobquest Sverige AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

JobQuest söker för kunds räkning en HR-/Rekryteringsassistent till ett stort bolag i Sundbyberg

Då HR-enheten kommer att ha en föräldraledig medarbetare från mars 2017 så behövs det stärkas upp med en konsult som kan arbeta med rekrytering och annan administration inom HR-området.

Arbetsuppgifter:

Du kommer att ingå i en HR-enhet med 8 medarbetare (HR-specialister och löneadministratörer). Du kommer att ge styrning och stöd åt organisationens chefer i rekryteringsprocessen (främst ingenjörer och IT-specialister men även andra professioner som ekonomer, kommunikatörer och andra mer administrativa tjänster). Detta innebär att stötta chefer med att:

• upprätta kravprofiler och annonser
• göra urval
• genomföra djupintervjuer
• ta referenser
• vid behov (och utifrån kunskapsnivå) genomföra arbetspsykologiska tester och återkoppla dessa till kandidat och ansvarig chef
• utföra rekryteringsadministration i ReachMee

Arbeta med andra uppgifter inom HR-området som t.ex:

• kontakter med högskolor och universitet samt studenter
• planering och deltagande på arbetsmarknadsdagar
• nyckeltal, statistik och administration kopplat till rekrytering och employer branding
• praktikplatser och studiebesök
• delta i enhetens arbete med att utveckla och strukturera arbetsmetoder och processer

Personliga egenskaper:

• Strukturerad - Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv.
• Relationsskapande - Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och du skapar kontakter och underhåller relationer. Du representerar enheten i kontakten med rekryterande chefer och deras interna rekryteringsgrupper.
• Serviceinriktad - Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
• Flexibel - Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och du ser möjligheter i förändringar.
• Stabil - Du är stabil och kontrollerad och stannar lugn i stressituationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätta saker.

Erfarenhet/Kompetens:

• tidigare erfarenhet av rekryteringar på kvalificerad nivå
• vana att självständigt driva rekryteringsprocesser framåt
• administrativ erfarenhet

• flytande svenska och engelska

Det är även meriterande om du har erfarenhet av:

• ReachMee
• kompetensbaserad rekrytering
• andra HR-områden
• Matrigma, Neo eller Hogan.

Utbildning:

Personalvetare/beteendevetare eller annan för uppdraget lämplig högskoleutbildning.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av JobQuest och arbetar som konsult hos vår kund. Uppdraget börjar i början av mars och pågår till slutet av 2017.

Ansökan:

Ansök så snart som möjligt, men senast den 19e februari via vår CV databas på www.jobquest.se. Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten, kan du kontakta oss på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
HR-/Rekryteringsassistent Föräldrarledighet

Publiceringsdatum
2017-02-07

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marjut Adalberth

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3307159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: