HR- och lönekoordinator

Teknikmagasinet Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teknikmagasinet Sweden AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du vara en del av Sveriges roligaste detaljhandelsföretag?

Vi söker nu en HR- och lönekoordinator till vår HR-avdelning. Tjänsten avser heltidsarbete, tillsvidare med en inledande provanställning på sex månader.

Teknikmagasinet är ett av Nordens roligaste detaljhandelsföretag, vi säljer nya heta prylar i alla dess former - allt från skön high-tech som smartphones och surfplattor till roliga gadgets, maskeradartiklar och andra populära presenter.

Nyckel nummer ett till våra framgångar, och vår främsta målsättning, är nöjda kunder. Alla våra kunder skall bli nöjda, stora som små - de är anledningen till att vi har våra jobb och de betalar varenda krona av våra löner. Att handla på TM skall vara tryggt, snabbt, enkelt och kul. Nyckel nummer två till Teknikmagasinets framgångar är våra duktiga medarbetare och sammanhållningen i vårt gäng.

Teknikmagasinet har ca 600 anställda och omsätter knappt 1 miljard kr. Bolaget befinner sig i en spännande expansionsfas med nya satsningar på både e-handel och kedjan med 133 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland. Vårt huvudkontor ligger i nyrenoverade moderna lokaler i hjärtat av Sundbyberg, nära bussar, tunnelbana, pendeltåg och tvärbana.

HR-avdelningen har övergripande ansvar för alla Teknikmagasinets HR- och lönefrågor i Sverige, Norge och Finland. På avdelningen finns utöver denna roll HR-chef, två HR-generalister samt två löneadministratörer.

Arbetsbeskrivning
Som HR- och lönekoordinator ger du samtliga medarbetare på Teknikmagasinet support i HR- och lönefrågor. Du är första kontaktperson i supportärenden inom HR och lön via telefon och mail, och hänvisar vid behov vidare till kollegor som är specialiserade inom olika områden. Du assisterar kollegorna på HR-avdelningen med administration, primärt i form av arbetsbetyg, intyg, registrering i system, visst lönearbete samt i rekryteringsprocesser. I rekryteringsprocesser sköter du framför allt annonsering och screening. Du följer också upp scheman och arbetad tid i dialog med våra region- och butikschefer.

Personliga egenskaper och kompetens
För att trivas i rollen är du strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du drivs av att arbeta snabbt men noggrant och har ett öga för detaljer. Du är trygg i dig själv och ifrågasätter gärna invanda mönster eller arbetssätt för att hitta bästa möjliga lösningar. Att arbeta i en föränderlig miljö är något du trivs med, och du är van att hantera många ärenden av skild karaktär samtidigt.

Erfarenhet
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av administration, gärna inom HR/lön och rekryteringsarbete. Du är van vid att hantera support-ärenden via telefon och mail. Tidigare erfarenhet av systemen Quinyx samt Hogia anses meriterande. Är du dessutom utbildad inom lönehantering eller HR-administration så ser vi det som ett plus.

Tycker du att du passar in på beskrivningen? Tveka då inte att skicka in en ansökan!

För mer info om företaget se www.teknikmagasinet.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vi applicerar flextid enligt överenskommelse. Tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2017-09-05

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Teknikmagasinet 0852233521

Företag
TEKNIKMAGASINET SWEDEN AB

Adress
TEKNIKMAGASINET SWEDEN AB
Löfströms Allé 6A
17266 Sundbyberg

Kontorsadress
Löfströms Allé 6A

Jobbnummer
3679173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teknikmagasinet Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teknikmagasinet Sweden AB: