HR- och löneadministratör - Fourfield Scandinavia AB - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
HR- och löneadministratör
Fourfield Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Fourfield Scandinavia AB i Stockholm

Löneadministratör med HR-kunskap till Fourfield (NK Sport och Fritid & Barbour)

Fourfield är en expansiv koncern inom detaljhandel med tre verksamheter som totalt omsätter ca 200 MSEK och har 60 anställda.

Fourfield Scandinavia AB driver sport- och fritidsrörelsen NK Sport & Fritid och NK Street på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Företaget startades 1991, i samband med att NK överlät sina olika verksamheter till självständiga företagare. Butiksytan är i dag 1400 kvm.

Fourfield Scandinavia Distribution AB driver sedan år 1997 en distributionsverksamhet av märket Barbour i Skandinavien och Baltikum. Bolaget har kontor/showroom i Stockholm, Olso, Köpenhamn och Helsingfors.

Fourfield Outlet AB har under hösten 2014 öppnat en Premium Outlet i Barkarby. Butiken erbjuder ett utvalt och säsongsanpassat sortiment från några av de starkaste varumärkena på marknaden.

Företagen är verksamma inom detaljhandel och distribution och följer Svensk Handels avtal för Detaljhandeln och Tjänstemän. Personalen består av butiks-, lager- och kontorspersonal samt resande säljare.

Tjänsten
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en spännande bransch med arbetsplats mitt i centrala Stockholm.
Du kommer arbeta med HR och löneadministration med ansvar för hela löneprocessen från ax till limpa (ca 100 lönekuvert per månad). Du hanterar och säkerställer att löner, pensioner, ersättningar, reseräkningar, skatter och avgifter sker i enlighet med företagets rutiner samt lagar och avtal. Du administrerar nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor. Vidare är du delaktig i schemaplanering för butik- och lageranställda, du stämmer av konton, ansvarar för sammanställning av HR statistik och är ett viktigt stöd till företagets chefer. Du rapporterar till koncernens ekonomichef.

Publiceringsdatum
2016-09-20

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden/arbetsuppgifter är:
* Hantera löner, tidrapportering, reseräkningar, förmånsbilar och pensioner.
* Arbeta aktivt med företagets schemasystem och årsschemaläggning.
* Koordinera det årliga lönerevisionsarbetet.
* Registrera anställningsavtal, utfärda arbetsgivarintyg samt diverse intyg till myndigheter.
* Rekryteringsadministration, utforma platsannonser, hantera ansökningar och första urval.
* Bokföring och avstämning av lönekonton.
* Kontaktperson gentemot redovisningsbyråer i Danmark, Finland och Norge i lönefrågor.
* Frågor som rör arbetsrätt och arbetsmiljö.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad löneekonom eller innehar en annan utbildning inom lön. Du har 3-5 års tidigare erfarenhet av praktiskt lönearbete och HR-administration. Du behärskar löneberedningens grunder väl, rörande bland annat semester och sjuklön samt kan tolka gällande avtal och regler. Du är van vid att arbeta i Excel. Vi tror att du tidigare har arbetat med Svensk Handels avtal för Detaljhandel samt Tjänstemän. Det är en fördel om du har erfarenhet av Hogia Lön och TilTid.

Dina personliga egenskaper
Som person innehar du en hög integritet, du är noggrann, strukturerad, positiv och engagerad. Du har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande. Ledord för dig är service, kontroll och uppföljning.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Du trivs i ett mellanstort entreprenörsdrivet företag med högt tempo och du är inte främmande för att hjälpa till med annat inom företaget.

Utvecklingsmöjligheter
För rätt person finns möjligheter att utvecklas och få större ansvar då koncernens verksamheter växer.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Heltid med tillträde enligt ök, tillsvidraeanställning

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Fast månadslön

Så ansöker du
Märk din ansökan Löneadministratör/HR, Vid frågor kontakta ekonomichef jennie.goransson@fourfield.se
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbeta@fourfield.se

Kontakt
Annika Berg, Personalansvarig 08-505 720 15 (Arbete) annika.berg@fourfield.se

Företag
Fourfield Scandinavia AB

Adress
Fourfield Scandinavia AB
Regeringsgatan 38
11156 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 38

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50572000
Faxnummer: 08-243560
E-postadress: info@fourfield.se

Jobbnummer
3059608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fourfield Scandinavia AB: