HR- och Ekonomiadministratör till internationellt bolag i Älmhul

Empleo Växjö AB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Empleo Växjö AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Gillar du att jobba med människor och siffror? Är du serviceminded, flexibel och gillar effektiva processer? Har du något eller några års erfarenhet av brett HR/personalarbete/ekonomiadministration? Då kan detta konsultuppdrag vara din nästa utmaning via Empleo!

Uppdraget innebär att du har en konsultanställning hos Empleo, med start slutet mars/början april 2018 och väntas pågå i minst sex månader. Det finns goda möjligheter att uppdraget kan komma förlängas efter sex månader.

I rollen som HR- och ekonomiadministratör fungerar du som ett stöd till verksamheten i de flesta HR- frågor. Tjänsten består till största del av HR-arbete, men kommer också ha inslag av vanligt förekommande uppgifter inom ekonomiadministration.
Du erbjuds en självständig och utvecklande roll där du driver arbetet med att utveckla HR-administrationen och kommer arbeta med en stor bredd allmänna personalfrågor kring t.ex.:

• Rekrytering och anställning (både produktion och tjänstemän)
• Stöd till arbetsledare/chefer gällande policys, kollektivavtal, arbetsrätt och kompetens
• Koordinera sjukärenden och säkerställa rehabiliteringsarbetet
• Sammanhållande kontaktyta gentemot flera olika samarbetspartners såsom bemanningsföretag, omställningsbolag och leverantörer av företagshälsovård m.fl.
• Framtagning och analys av personalstatistik
• Tät dialog med de lokala fackförbunden
• Stöd till VD/HR Manager i olika projekt och personalaktiviteter, där du förbereder och driver olika delar
• Nära samarbete med andra medarbetare inom HR, lön och ekonomi
• Övrig personaladministration såsom t.ex. anställningsavtal, handböcker, kontera fakturor och skriva protokoll m.m.

Du kommer dessutom stötta deras ekonomiavdelning och bland annat vara behjälplig inom:
• Leverantörs- och kundreskontra
• In och utbetalningar
• Hjälpa till förberedande inför månadsbokslut
• Allmän administration inom ekonomi

Du rapporterar till Nordic HR Manager och har din placering på företaget norr om Älmhult.



Din profil
Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom HR-området och/eller erfarenhet av motsvarande arbete och du har något eller några års arbetslivserfarenhet inom HR/personal/ekonomiområdet, gärna inom tillverkande företag.

Vidare ser vi att du som person är självgående, serviceinriktad samt har lätt för att växla mellan en stor variation och bredd av uppgifter inom HR/ekonomiområdet. Du har en mycket god samarbetsförmåga och gillar variationen av att få arbeta både självständigt och i grupp. Du gillar effektivt arbete och har förmågan att prioritera arbetsuppgifterna.
Din kommunikativa förmåga är oerhört viktig, och du har lätt för att kommunicera ut i både tal och skrift. Bolagets koncernspråk är engelska, vilket vi ser att du behärskar flytande, det är meriterande om du dessutom förstår det danska eller norska språket.

Vidare är du en van användare av Officepaketet, och har du erfarenhet från något affärssystem inom HR/Ekonomi är det mycket värdefullt.

Känns rollen helt rätt för dig och din kompetens?
Tveka inte att ansöka redan idag, och vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att ta en första kontakt med rekryteringsansvarig Rebecca Moberg, 0470- 73 01 91.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Slutet mars/början april 2018.
Ort/Placering: Norr om Älmhult.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning.


Om oss
Empleo är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i Växjö och Ljungby. Hos Empleo är du som konsult vår främsta tillgång. Därför lägger vi stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och må bra. Det är självklart för oss att ge dig de rätta verktygen för att du ska kunna utföra dina arbetsuppgifter med högsta kvalitet. Av samma anledning följer vi upp och ser till så att allt fungerar som det ska på din arbetsplats. Med bättre bemanning menar vi bättre för våra kunder - och för dig som anställd. Vi är öppna och genuina som för oss alla skapar framgång!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-01-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 821
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecca Moberg rebecca.moberg@empleo.se 0470-73 01 91

Företag
Empleo Växjö AB

Adress
Empleo Växjö AB
Storgatan 14
35231 Växjö

Kontorsadress
Storgatan 14

Jobbnummer
3915376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Empleo Växjö AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Empleo Växjö AB: