HR- och ekonomiadministratör

Öckerö kommun Kommunstyrelsen / Administratörsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun Kommunstyrelsen i Öckerö

Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg präglar samhällsutvecklingen. Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och ca 1100 är anställda i kommunen. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av 10 bebodda öar.


Publiceringsdatum
2024-03-01

Arbetsuppgifter
Öckerö rederi AB är ett kommunalt bolag som startades för att bedriva verksamheten Skolfartyget T/S Gunilla. Nu är vi inne i en spännande utveckling då vi vid årsskiftet 2023/2024 övertagit Öckerö Båttrafik och därmed vuxit till att vara en organisation med ca 40 medarbetare.

Rollen som HR- och ekonomiadministratör innebär att man arbetar i en bred roll med både ekonomi - och HR frågor samt ansvarar över hantering av fakturor och betalningar. Du har ett nära samarbete med VD, Kapten och Teamledare.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantering av leverantörsfakturor och betalningar
• Bygga upp och utveckla HR-processer
• Hantera personalrelaterade frågor
• Rekrytering och onboarding av nya medarbetare
• Schemaläggning
• Lönehantering
• Inrapportering till Transportstyrelsen
• Samarbeta med externa leverantörer och myndigheter vid behov

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi/personal. Du kan kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska, då språken används i det dagliga arbetet.

För att trivas i rollen som HR- och ekonomiadministratör hos oss är du en strukturerad person som har en professionell inställning med hög servicenivå. Du kan prioritera mellan arbetsuppgifter för att anpassa dig till verksamhetens behov och kan driva ditt arbete självständigt.

Då vi ständigt står inför nya utmaningar är det viktigt att vara nyfiken, innovativ och ha förmåga att möta och hantera förändringar. Du har vana av att arbeta i olika administrativa system.
Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med personalfrågor och ekonomi.

Meriterande är om du har arbetat inom sjöfartsbranschen tidigare samt om du har erfarenhet av ekonomisystemet Fortnox och Lönesystemet Omborddata.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1280009".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Öckerö kommun (org.nr 212000-1280)

Arbetsplats
Öckerö kommun Kommunstyrelsen

Kontakt
HR- och ekonomiadministratör på Öckerö Rederi
Matilda Palm
Matilda.Palm@ockero.se
031 97 88 76

Jobbnummer
8510648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun Kommunstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun Kommunstyrelsen: