HR- & löneadministratör till en ideell förening

SW / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du personen som vill göra skillnad från dag ett och har erfarenhet av både HR och lönearbete? Vi söker nu en kombinerad HR- & löneadministratör till vår kund, en ideell förening inom hem och vård för äldre som sitter i nya lokaler på Södermalm. Detta är ett konsultuppdrag via SW på heltid i fyra månader med eventuell möjlighet att gå över till kund därefter. Uppdraget är med start senast i juni månad.

Ditt uppdrag

Du tillhör ett sammansvetsat team om 3 personer där du arbetar tillsammans med en erfaren löneadministratör samt personalchefen som är din direkta chef. Vill du arbeta på det lilla kontoret där du blir sedd och kan göra skillnad redan från start? Hos vår kund råder det en vänlig och lättsam företagskultur som uppmuntrar till engagemang och delaktighet. I rollen som HR- & löneadministratör kommer du att arbeta självständigt och uppmuntras att identifiera var det finns behov samtidigt som du administrerar löner kontinuerligt veckovis. Exempel på typiska arbetsuppgifter är:

• Administration av löner, ca 2-3 dagar i veckan

• Se över anställningsmallar och avtal

• Vara ett stöd vid rekrytering

• Administrera utbildningar och se över dokumentation

• Övrig HR-administration

Vem är du?

Du som söker behöver ha erfarenhet av löneadministration sedan tidigare och till det kunskap och intresse av HR. Universitets- högskolexamen är önskvärt men inget krav, vi lägger stor vikt vid din personlighet och erfarenhet. Det är viktigt att du har en förståelse kring vad löneadministration innebär och inte är rädd för att kliva in och ta tag där det behövs. Det är också viktigt att du är kommunikativ då du har kontakter med kollegor ute i verksamheten. För att passa in och trivas i företaget är du också:

• Serviceinriktad, ansvarstagande och självgående

• Noggrann med en bra känsla för detaljer

• Positiv till förändringar men inte rädd för att ta hand om rutinarbete

• Prestigelös och flexibel i sinnet med god samarbetsförmåga

Viktig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med start omgående och som pågår 4-5 månader framåt. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lisa Hasselström på lisa.hasselstrom@sw.se alternativt 08-407 55 26.

När du blir en del av SW

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-04-26

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Hasselström lisa.hasselstrom@sw.se 076-647 16 49

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3461566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: