HR- och löneassistent

Kungliga Operan AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

ARBETSBESKRIVNING
Vi söker nu en HR- och löneassistent för extraarbete till vår HR- och löneavdelning.

Du ingår i avdelningen HR och Lön som har ett nära samarbete med vår Friskvårdsavdelning. Inom HR ingår HR-chef, två HR-specialister, en HR controller och inom Lön ingår två löneadministratörer. Du rapporterar till HR-chef.

Som HR- och löneassistent stöttar du avdelningen med framför allt administrativa uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Ta fram och administrera anställningsavtal.
• Löneadministration (framför allt i samband med lönekörning).
• Rapportering till myndigheter.
• Arkivering.

Eftersom du är ett stöd för alla medarbetare inom avdelningen kan även andra arbetsuppgifter uppkomma. Exempelvis framtagande av listor i samband med lönerevision eller administrativt stöd i samband med rekryteringsprocesser.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig som studerar/studerat personalvetenskap eller motsvarande. För att lyckas i rollen är du strukturerad, prestigelös och flexibel. Du har lätt för att ta dig an nya uppgifter och eftersom du har stöttande funktion är du också positiv och serviceminded. Vi söker dig med erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, och har du erfarenhet av HR- och/eller lönearbete ses det som meriterande. Eftersom vi har såväl svenska som utländska medarbetare talar du svenska och engelska.

ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är ett extrajobb och vi söker dig som kan arbeta vid behov, cirka 10-15 timmar per vecka, under minst ett år. Omgående tillträde.

Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen lämnas av Hilda Geber (HR-specialist), 08-791 43 24, och Ulrika Dunker (HR-chef) 08-791 43 39. Facklig representant är Sara Fällström, sara.fallstrom@operan.se

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb . Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten, och varför just ett extrajobb passar dig.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-10-16.

Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Publiceringsdatum
2016-10-03

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-16

Företag
Kungliga Operan AB

Adress
Kungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-791 4300
E-postadress: helene.lundin@operan.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Kungliga Operan AB
Senaste upphandlingen: Kombinerad företagsförsäkring

Jobbnummer
3080162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Operan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: