HR Specialist - Compensation & Benefits

The Nielsen Company / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Nielsen Company i Stockholm

The Nielsen Company är ett globalt informations- och medieföretag med ledande marknadspositioner och välkända varumärken inom marknadsinformation, medieinformation, online- och mobilundersökningar. Det privatägda företaget är verksamt i mer än 100 länder med huvudkontor i Haarlem, Nederländerna och i New York USA. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 70 anställda. Mer information finner du www.se.nielsen.com.
Ledarskap och kompetensutveckling är prioriterade frågor för oss och vi arbetar med tydliga processer för kompetensutveckling och karriärutveckling. Engagerade och positiva medarbetare är vår nyckel till framgång och därför är det viktigt för oss att arbeta med tydliga medarbetarsamtal och utvecklingsplaner. Genom att ge varje person stor frihet i sitt arbete att uppnå fastställda mål, försöker vi skapa ett arbetsklimat där idéer uppmuntras och initiativkraft tas tillvara. I detta ligger även att ge alla medarbetare trevlig arbetsmiljö samt att göra dem delaktiga i företagets framgångar. Som anställd hos Nielsen har du även goda möjligheter till en internationell karriär inom något/några av våra verksamheter utomlands.
Nielsen arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor t.ex. vad gäller löner, föräldraledighet och chefstillsättning. Nielsen eftersträvar mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk.
Som Compensation and Benefits Specialist är du vår expert som säkerställer att vi har rättvisa och marknadsmässiga löner och förmåner. Du ansvarar själv för planering, utveckling och implementering inom ditt expertområde. Du samarbetar med chefer och medarbetare i organisationen, samt har kontakt med kollegor i andra länder (främst Bryssel). Rapportering sker till svenska HR-chefen. I dina arbetsuppgifter ingår:
• Ansvara för lönerevision, löne- och förmånsanalyser, lönerekommendationer och bonusplaner. Se till att chefer har de verktyg och den information de behöver för att säkerställa rättvisa och marknadsmässiga löner.
• Ansvara för försäkrings- och pensionsfrågor. Vara vår expert internt samt kontaktperson mot försäkrings och pensionsbolag. Det är viktigt att du har god kunskap om vår pensions- och försäkringspolicy, samt regler kring expatriates.
• Ansvara för administration av förmåner och kompensation (dock ej lönehantering), statistik, nyckeltal. Beräkna lönsamhet för HR-projekt.
• Ge support vid övriga HR-processer, t.ex. rekrytering, utbildning, utveckling/uppdatering av policies, arbetsrätt etc.
Bakgrund
• Du har en universitetsutbildning inom HR alternativt är Civilekonom med inriktning mot organisation och ledarskap.
• Du har åtminstone 2-3 års erfarenhet av att arbeta med kompensation och förmåner. Om du även har arbetat med andra HR-frågor är det meriterande.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet samt något HR-program. Har du arbetat i SAP är det meriterande.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska (flytande i tal och skrift). Du har inga problem att kommunicera både på svenska och på engelska.
Personlig profil
• Du har hög integritet, har lätt för att samarbeta och är prestigelös.
• Du har ett stort driv, tar eget ansvar samt har god organisations/planeringsförmåga.
• Du är analytisk och har förmågan att se både detaljer och helheten. Du kan se saker i nya perspektiv och hitta nya lösningar
• Du har mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga

Publiceringsdatum
2008-10-10

Arbetstider och omfattning
Arbetstid: Deltid, 50 % (20 timmar/vecka). Det kan finnas möjlighet till att även arbeta med löneadministration, om önskemål finns från din sida (ca 25 %). Anställningsstart: Enligt överenskommelse. Sista dag att ansöka är 2008-10-31.

Ersättning
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag i snabb utveckling! Dina arbetsuppgifter är utvecklande och utmanande och arbetsplatsen består av ett team av positiva och engagerade kollegor. Vi läser ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt! OBS! Endast ansökan via vår hemsida! Besök gärna vår hemsida för mer information om företaget: http://www.se.nielsen.com Läs mer om vårt erbjudande under karriär på hemsidan: http://www.se.nielsen.com/careers

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-09
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kristina Solbreck, +46 8 453 25 00

Företag
The Nielsen Company

Adress
The Nielsen Company
BOX 17520
11891 STOCKHOLM

Jobbnummer
329932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Nielsen Company

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Nielsen Company: