HR Rådgivare & Administratör till Alleima

Alleima Emea AB / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alleima Emea AB i Sandviken, Hallstahammar, Stockholm eller i hela Sverige

Vill Du vara del av ett team som alltid strävar efter att ge bästa service till kollegorna på Alleima? Gillar Du att ingen dag är den andra lik och det är Du som ser till att hitta lösningarna?
Vi söker två nya teammedlemmar till HR Services.

Din Roll
I dessa två kombinerade roller får du variera dina arbetsuppgifter. Som HR Rådgivare tar du emot och besvarar ärenden gällande frågor om våra medarbetares anställning, lön, utbildning och är en guide för chefer och medarbetare i våra HR-processer. Du tillhör ett team som backar upp Dig med sin kunskap inom våra olika områden av expertis i de frågor som kommer in till HR Services.
Den ena rollen kombineras med administrativt arbete med Alleimas Personalstiftelse som inkluderar bl a rehab-resor, remisshantering, projekt tillsammans med företagshälsovården, hantering av ansökningar för bidrag, styrelsemöten, årsredovisning och revisionsarbete.
Den andra rollen kombineras med arbetsuppgifter som Teamkoordinator där du inom teamet stöttar med mötesinbjudningar, att föra protokoll, dokumentation, boka besök, kontorsärenden och annat som stöttar teamet för att få det dagliga arbetet att flyta på.

Arbetsuppgifterna innehåller
Vara första kontakten i telefonen och ta emot, besvara och fördela ärenden i vårt ärendehanteringssystem
Delta i teamets utvecklingsarbete och själv driva effektivisering inom egna ansvarsområden
Kontakt med andra funktioner både internt och externt för att söka och vidarebefodra information
Samordna och administrera frågor och ärenden gällande Alleimas Personalstiftelse alternativt Samordning av möten och dokumentation och aktiviteter inom teamet

Om Dig
Att vara en del av vårt team innbär att du agerar sann detektiv - du letar efter svar, steg för steg, allt för att kunna ge den bästa servicen. Du drivs av att ständigt utvecklas och hos oss är varje ny fråga en möjlighet för dig att lära dig mer och växa som en viktig länk i vårt team. Du gillar att samarbeta för att nå den mest effektiva lösningen och är inte rädd för att proaktivt arbeta med förbättringsförslag och driva igenom dem. Integritet och skretess är grundpelare i allt arbete vilket är en självklarhet även för dig i ditt arbete.

Du har erfarenhet av administrativt, gärna HR-relaterat arbete där service har varit framträdande. Om du har arbetat i samordnande och koordinerande roller ser vi det som en fördel. Även erfarenhet från produktionsmiljö och/eller ekonomi och fakturering är meriterande. I denna roll behöver du ha egenskaper som gör att du lätt kan sätta dig in i tekniska lösningar och ser sammanhanget mellan processer och system. Då vi är ett globalt företag behöver du kunna engelska flytande både i tal och skrift.

Vad Du kan förvänta dig av oss
Vi vill att du känner dig inkluderad och att vi värderar olikheter högt på vår arbetsplats. Du blir en del av HR Services som servar hela Alleima i Sverige där du kommer att ha många sorters kontaktytor. Teamet består idag av femton lösningsfokuserade och trevliga kollegor. Vi är en del av ett nystartat företag med lång erfarenhet och det märks på vårt driv att ständigt utveckla och utvecklas, både som företag och individer.

Övrig information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Ulrika Sannefur Danielsson, rekryterande chef, 070-616 60 37

För mer information och frågor om rekryteringsprocessen kontakta
Elin Olsson, ansvarig rekryterare, 076-720 16 99

Publiceringsdatum
2023-08-10

Facklig kontakt
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070-651 73 81
Stefan Jonsson, Unionen, 070-396 03 00
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070-314 24 43

Välkommen med din ansökan senast 2023-08-27. Intervjuer är planerade att genomföras från och med vecka 35.

På Alleima är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer - genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.

Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alleima Emea AB (org.nr 556734-2026)
Storgatan 2 (visa karta)
811 81  SANDVIKEN

Arbetsplats
Alleima AB

Jobbnummer
8020855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alleima Emea AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alleima Emea AB: