HR/Personalsekreterare till Kunskapsförvaltningen

Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan.

Publiceringsdatum
2014-10-02

Arbetsuppgifter
Som personalsekreterare är du en av Kunskapsförvaltningens resurser inom personalområdet.
Du ska arbeta med både strategiska och operativa personalfrågor i nära samarbete med förvaltningens chefer, den centrala personalavdelningen och de fackliga organisationerna. Du kommer i första hand att arbeta med frågor som rekrytering av personal och hantering och bemanning av timvikarier, men även lönebildning, kompetens- och personalförsörjning, arbetstids- och schemafrågor.
Sandvikens kommun använder PersonecP som personaladministrativt system. Du ska vara ett kvalificerat stöd till våra chefer inom PA-området.
Du ska medverka i utveckling och utbildning inom PA-området för att skapa goda förutsättningar för chefer att ta sitt arbetsgivaransvar.

I rollen ingår att vara samordnare för grundskolans administratörer i gemensamma frågor genom kontinuerliga möten och informationsspridning samt att vara kontaktperson mellan olika befattningshavare inom förvaltningen och kommunen. Samordnaren tar initiativ i gemensamma processer som återkommer varje år för att öka kvalitet och resultat, tex placering förskoleklass och åk 7.
Skoladministratörsorganisationen förändras 150101 till att arbeta i mindre team där berörda administratörer och rektorer planerar och utvärderar arbetet tillsammans. För detta behövs stöd och samordning även från denna roll.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom personalområdet eller annan utbildning med inriktning mot PA som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Erfarenhet av ledningsarbete är meriterande. Du ska ha en god samarbetsförmåga, vara flexibel och trivas med att arbeta både självständigt och i team. Du ska ha ett konsultativt arbetssätt och kunna skapa förtroende. Erfarenhet av arbete från förskola och skola är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Sök tjänsten via www.sandviken.se .

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-01 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 853-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie C Bergqvist, Administrativ chef 026-241868
Eva Ceder, Personalsekreterare 026-24 16 87

Facklig kontakt
Tanja Elfström, Vision 026-24 11 00 tanja.sjostrand@sandviken.se
Pia Öström, JUSEK 026-24 12 43 pia.ostrom@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
2016519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen: