HR Manager

Banctec AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banctec AB i Stockholm

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER:
BancTec behöver förstärkning och söker nu en HR Manager. Du sitter förmodligen i en liknande roll idag, brinner för HR frågor och trivs med att jobba både strategiskt och operativt. Du har ett naturligt driv och förmågan att skapa förtroende.

Som HR Manager kommer ditt arbetsområde vara alla förekommande HR frågor/processer. Du kommer att arbeta både inom Sverige och internationellt. I denna roll finns ett regionalt ansvar för Norden och Estland.

BancTec är ett tjänsteproducerande företag i ständig förändring. Under de senaste åren har BancTec förvärvat tre företag och i strategin finns att växa ytterligare genom förvärv. Här kommer du att driva arbetet med såväl struktur som kultur och du kommer att kunna har stor påverkan i detta. Här ges möjligheter för dig som brinner för HR och gillar att ligga steget före och ha inflytande.
Rollen som HR Manager innebär att du på ett affärsmässigt, konsultativt och operativt sätt bistår chefer och ledningsgrupp med din HR kunskap samt också projektleder alla förekommande HR-frågor. Din uppgift blir att stödja och inspirera cheferna så att de tillsammans med sina team kan utföra sitt uppdrag så effektivt och framgångsrikt som möjligt.

Du arbetar tillsammans med en HR konsult med samtliga personalfrågor och verksamheten spänner över strategiska- till operativa frågor som exempelvis chefsstöd i arbetsrätt, rekrytering, kompetens- och ledarutveckling, förändringsarbete, medarbetar- och organisationsfrågor, avtal/anställningsvillkor samt samverkan med fackliga organisationer.

Du gillar utmaningar och vill arbeta både operativt och strategiskt med HR frågor. Som HR Manager kommer du att ha personalansvar för en medarbetare. Tidigare dokumenterat personalansvar är meriterande.

Du har akademisk utbildning inom HR och/eller ekonomi, minst 5-10 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och har arbetat i en liknande roll som denna. Din engelska är mycket god i både tal och skrift då många kontakter är internationella tillika all rapportering. Du har också mycket goda kunskaper i Officepaketet och framförallt i excel.
Som person är du initiativtagande, flexibel, utåtriktad och prestigelös. Vidare har du hög integritet och är lyhörd med känsla för individers och gruppers behov. För att nå framgång i tjänsten ska du ha förmåga att, tillsammans med linjeorganisationen, nå uppsatta mål. Du har lätt för att skapa och utveckla interna och externa relationer. God kommunikationsförmåga samt ordning och reda är en förutsättning. Du gillar att arbeta i en internationell organisation och har goda ledaregenskaper. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i internationellt företag och med produktionsverksamhet och/eller outsourcing.

Tjänsten är placerad i Stockholm (Globen), men resor förekommer.
Vi har kollektivavtal - IT avtalet

Skicka in din ansökan senast 20 augusti, urval och intervjuer kommer att pågå löpande.
Vi tar bara emot din ansökan via e-post på; lotta.eckerud@banctec.se

Information och frågor om tjänsten ring; Lotta Eckerud, HR chef 070-5272876.

Publiceringsdatum
2012-08-01

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast möjligt

Ersättning
Fast lön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-20
Ange följande referens när du ansöker: HR Manager
Ansökan kan skickas till e-postadress: lotta.eckerud@banctec.se

Kontakt
Lotta Eckerud

Företag
Banctec AB

Adress
Banctec AB
Box 90210
12023 STOCKHOLM

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7447500

Jobbnummer
1304216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banctec AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banctec AB: