HR Generalist vid sidan av studierna

Swedbank AB / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank AB i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige

Grupp HR är ansvarig för Koncerngemensamma HR policies, riktlinjer, ramar och processer. Grupp HR stöttar organisationen och ledningen med bl.a. rekrytering, kompetensutveckling, mångfald, arbetsmiljö, omorganisationer för att se till att personalstrategin är anpassad till bankens övergripande strategier och mål.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet HR Helpdesks huvuduppdrag är att vara en del av HR:s ansikte utåt genom att besvara medarbetare och chefers frågor som inkommer till HR Helpdesk. I Helpdesken besvarar vi exempelvis frågor relaterade till lön, kollektivavtal, interna policy och förmåner, utbildningar, rekrytering samt guidar i HR-systemen. Detta gör att du får en bred erfarenhet inom HR-området och får varierande arbetsuppgifter. Vi utför även viss administration kopplat till HR-området.

För oss är det viktigt att alltid arbeta med att försöka underlätta vardagen för våra medarbetare och chefer. Vi söker därför vi dig som är lyhörd på kunders behov och kan framföra samt arbeta med idéer om hur vi kan förbättra information, processer och arbetssätt.

Då vi är ett team som jobbar tätt ihop ser vi att du trivs i en miljö där man hjälps åt, delar kunskap och ställer upp för varandra. Det är också viktigt att du har stor integritet, gillar att söka information och tilltalas av att hantera många frågor av olika karaktär.

Just nu söker vi extrapersonal som kan jobba 10-15 timmar/ veckan under året och heltid under sommaren.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen För att lyckas i rollen älskar du service och trivs att jobba tillsammans med dina kollegor. Du är noggrann och gillar att jobba med administration. Vi ser gärna att du studerar inom HR eller har en arbetslivserfarenhet kopplat till HR, samt är flytande i svenska och engelska.

Du kanske tidigare har jobbat med HR
Support via mail och telefon
Administration
Möjliga nästa karriärsteg Rekryteringssupport
Rekryterare
HR Generalist
Lönespecialist
Varför jobba med oss? I vår grupp får du både vara med och utveckla helpdesken och dig själv. Vi är ett team med glada och engagerade kollegor som har roligt tillsammans.

I den här rollen får du ta eget ansvar och jag lämnar dig fullt förtroende. I gengälld förväntar jag mig en rak kommunikation, ditt engagemang och din delaktighet.
Som person är jag mycket engagerad i mitt jobb. Det är viktigt för mig att all personal mår bra och att vi har roligt på jobbet.

Vänligen observera att rekryteringsarbetet kommer att påbörjas efter julledigheten. Det innebär att du kan förvänta dig att få återkoppling från oss först efter årskiftet.

Vi önskar Dig en riktigt God jul!



Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Varaktighet, arbetstid
Visstid Visstid

Publiceringsdatum
2019-12-17

Ersättning
Enligt överrenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedbank AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedbank AB (org.nr 502017-7753), https://www.swedbank.se/

Arbetsplats
Swedbank Group Human Resources

Jobbnummer
5005086

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank AB: