HR Generalist till SPP

SPP / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SPP i Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

SPP

Presentation
Vill du arbeta brett med frågor inom HR och är en driven och serviceinriktad administratör? Har du specialistkompetens och erfarenhet inom något specifikt HR-område?

SPP söker nu en HR Generalist till sitt nordiska HR Center där du arbetar i team med dina svenska och norska HR-kollegor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
SPPs lokaler är idag placerade på Torsgatan i Stockholm. Från årsskiftet 2012/2013 flyttar SPP till nya lokaler på Vasagatan i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2012-08-23

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som HR Generalist ingår att stötta organisationen i det HR-administrativa arbetet och vara en servicefunktion för alla anställda i övergripande anställningsfrågor. Du förväntas agera specialist inom något/några HR-områden.

Du kommer att löpande hantera administrationen som rör de anställdas villkor. Du ska stötta verksamheten i avtalsfrågor samt utarbeta, utveckla och stötta i de personalpolitiska riktlinjerna. Vidare blir din uppgift att säkerställa att SPP tillämpar de lagar, avtal och riktlinjer man har att förhålla sig till.

I tjänsten ingår även att stötta verksamheten i frågor kopplade till lönehantering och att utveckla samarbetet med leverantören av det outsourcade system som är kopplat till detta. Du förväntas vara "super user" och ansvarig för att samtliga medarbetare erhåller grundläggande kunskaper i systemet.

Vidare ingår i rollen att utifrån framtagen personalstatistik genomföra relevanta analyser och uppföljningar. Du kommer även vara ett stöd vid platsannonsering och ha ett administrativt ansvar för vissa årliga HR-processer. Självklart deltar du i projekt, analyser och utredningsarbete inom HR.

Utbildning/erfarenhet
Du har en akademisk examen eller högskoleutbildning inom personal alternativt ekonomi.

För att lyckas i tjänsten har du minst 3-4 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och erfarenhet av att genomföra HR-administrativa processer i sin helhet. Du besitter god kunskap om lagar och avtal inom HR-området samt har förmågan att tolka och tillämpa dessa i praktiken. Du har god erfarenhet av uppgifter kopplade till pensionsavtals- och kompensationsfrågor och de administrativa processerna kring detta.

Vidare har du erfarenhet av att utarbeta och utveckla personalpolitiska riktlinjer och driva projekt- och utredningsarbete.

Som person är du kommunikativ och har mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Du är serviceminded och har hög integritet, är van att arbeta självständigt och proaktivt. Du har god analytisk förmåga samt är lösningsorienterad.

Du har goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel. Du har även goda kunskaper i och erfarenhet av något lönehanteringssystem.

Företagsbeskrivning
SPP är en del av Storebrand, tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.

Företagets hemsida
www.spp.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-07
Ange följande referens när du ansöker: 32772
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
SPP

Adress
SPP

Jobbnummer
1321978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SPP

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SPP: