HR Coordinator till Transcom Eskilstuna

Transcom AB Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transcom AB Stockholm i Eskilstuna, Örebro, Stockholm, Karlskoga, Borås eller i hela Sverige

Nu finns möjligheten att ingå i vårt HR-team där du som HR Coordinator kommer att stötta HR Generalist och HR Manager med allt från rekrytering till personaladministration. Spektrat är brett och det du inte redan är bekant med kommer du att lära dig. Samarbetet mellan dig och HR Generalist emellan blir vitalt för att lyckas. Din roll blir fullt ut operativ med mycket rekrytering och administrativt arbete. På Transcom får du möjligheten att arbeta i en organisation som präglas av förändringar och med en ambition att vara i framkant inom HR-området. Du får arbeta med kollegor som har en hög kompetens i en organisation med stor spännvidd och många kunniga medarbetare över hela landet.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat mycket arbete med vår interna rekrytering, dvs annonsering, ansvar för inflödet av kandidater, granskning av cv, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer och introduktioner, hålla intervjuer, urval, administration, skriva avtal samt registrera nyanställda i olika administrativa system. Utöver detta kommer du även få möjligheten att utveckla dig brett inom HR-området och beroende på behov och intresse kan du få arbeta med allt från rehabilitering, chefsstöd, HR-statistik, medarbetarundersökningar m.m

I arbetet kommer du att ha en viktig roll i företaget, en tydlig och synlig roll som medverkar till att organisationen har rätt bemanning och att det administrativa HR-arbetet går snabbt och är korrekt. Samtidigt som du kan arbeta självständigt är du självklart en mycket viktig del av vårt härliga gäng, och förväntas ta del av och bidra till vår kultur och fortsatta utveckling. Du kommer få en fin möjlighet att träffa många udnerbara människor med nya idéer som kommer ge dig mycket glädje i ditt arbete. Transcom är en stor arbetsgivare och det finns många karriärmöjligheter inom koncernen om detta är av intresse.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och det är meriterande om du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta med rekrytering, personbedömning och/eller HR-adminstration. Erfarenhet av arbete inom bemannings- och rekryteringslösningar ser vi som en fördel. För att bli framgångsrik i denna utmanande roll så har du en relevant högskoleutbildning, gärna inom PA eller liknande. Som HR Coordinator kommer vissa perioder vara väldigt intensiva och det är viktigt att du är strukturerad och nogrann men ändå effektiv i ditt arbetssätt så att du kan prioritera rätt i stressade situationer. Du har mycket god datavana samt är flytande i svenska och hanterar engelska väl både i tal och skrift.

Vi söker en person som är duktig på att skapa relationer och tillit med hög integritet och god kommunikativ förmåga, en person som har god människokännedom. Vi ser en stor fördel med att du har erfarenhet från callcenter-branschen eller av att jobba med ung personal så att det finns en förståelse för tempoväxlingar, förändringar och den problematik som vi hanterar löpande. En viktig del av rollen är att vara kreativ och drivande vad gäller marknadsföring och annonsering för att attrahera sökande och tillse att rätt medarbetare anställs, med hänsyn taget till kvalitet så väl som kvantitet.

Som person är du intresserad av, och har en strävan efter förbättring samt utveckling. Du vågar ta initiativ inom ramarna för företagets policys och värderingar. Dessutom är du duktig på att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du är tydlig i din kommunikation och har en fallenhet för kommunikation med den yngre målgruppen via deras kanaler. Du har ett sunt tänk som faller i linje med Transcoms värderingar. Du är ansvarstagande och medveten om både dina styrkor och utvecklingsbara sidor. Vi söker dig som är modig och lyhörd inför vad våra medarbetare behöver och snabbt kunna sätta planer och processer i verket.

Transcom Worldwide är en global Kundservicespecialist. Vi är 29,000 medarbetare på 62 contactcenter i 26 länder, där vi förmedlar kundservice på 33 språk till över 400 kunder. Transcom Sverige grundades 1995 i Karlskoga av Kinnevik-koncernen. Idag finns Transcom representerade på sex orter i Sverige; Borås, Karlskoga, Örebro, Eskilstuna, Stockholm och Umeå. Transcom finns i hela världen och ger kundservice till stora välkända varumärken. Vi söker alltid duktiga kollegor som passionerat och innovativt bidrar till excellent customer experience.

Transcom Eskilstuna har idag ca 500 anställda som primärt jobbar med kundtjänst. Det är en tempofylld och ung
arbetsplats centralt i Eskilstuna som löpande växer. I takt med att vi växer söker vi nu en ny HR Coordinator som tillsammas med vår HR Manager och HR Generalist ska stötta och utveckla våra chefer och medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Startdatum: Snarast Anställningsform: provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning Arbetstid: måndag-fredag 08-17

Publiceringsdatum
2017-05-19

Ersättning
Lön: Fast lön
Kollektivavtal: Unionen

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-18
Ange följande referens när du ansöker: HR Transcom

Företag
Transcom AB Stockholm

Adress
Transcom AB Stockholm
Box 88
63221 Eskilstuna

Kontorsadress
Kungsgatan 69

Jobbnummer
3511819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transcom AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transcom AB Stockholm: