HR Coordinator Nordics till globalt miljökonsultföretag

Golder Associates AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Golder Associates AB i Stockholm, Göteborg, Luleå eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en bred och spännande roll i ett globalt miljökonsultföretag?

Som HR Coordinator Nordics kommer du att få möjlighet att utvecklas i en spännande global miljö med Norden som främsta arbetsfält och med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att fungera som koordinator och administrativt stöd till den nordiska chefen för Human Resources (HR), operativa chefer, ekonomi och vår europeiske Talent Acquisition Specialist (arbetar med rekryteringarna i Europa) i olika HR- och rekryteringsrelaterade frågor.

Du kommer att ingå i ett Globalt HR team med HR-chefer, HR-kordinatorer/administratörer och Talent Acqusition specialister. Vi befinner oss i ett spännande uppbyggnadsskede inom HR och rollen som HR Coordinator är en nytillsatt tjänst. Vi söker därför dig som har arbetat ett par år i en liknande roll i ett nordiskt eller ett globalt företag.

Som HR Coordinator kommer du att arbeta brett med olika HR-relaterade arbetsuppgifter och vara ett administrativt stöd vid olika personal relaterade frågeställningar. Du kommer att arbeta i ett nyligen implementerat globalt HR-system (Oracle) för hantering av all personalrelaterad data vid nyanställning, under hela anställningstiden och vid avslut av anställning och ansvara för administrationen i systemet för Norden som att tex ta ut olika rapporter som behövs för verksamheten och koncernen. Du kommer också vara med och implementera, utveckla och skapa nya rutiner samt ansvara för olika koncerngemensamma och individuella HR-projekt inom Norden. Du kommer främst att arbeta lokalt i Norden men vid behov även på europeisk nivå.

Vidare kommer du i din roll också att ansvara för vårt globala rekryteringsverktyg, Taleo, som är en del av HR- systemet samt under en tid även Rekry som är vår svenska rekryteringsportal. Du kommer ha en mycket viktig roll i att administrativt stödja i alla våra rekryteringsprocesser på nordisk nivå, från annonsering och svarsmail/annonssvar, koordinera och kommunicera med de rekryterande cheferna, inbokning av intervjuer till anställning och uppdatering av data i systemet. I arbetet ingår även lättare researcharbete som innebär att söka lämpliga kandidater i våra egna samt externa rekryteringskanaler som exempelvis Linkedin.

Vi tror att du har en akademisk examen gärna med inriktning mot HR. Du bör vara strukturerad och ordningsam och ha fallenhet för administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Du behöver ha erfarenhet och intresse i att arbeta i HR-system. Vana av Excel och övriga program i Officepaketet är en förutsättning. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är driven, självgående, serviceinriktad och har en hög grad av flexibilitet. Du måste också kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Kan du prata ytterligare ett nordiskt språk är det en fördel.

Arbetsuppgifter

• Administrativt stödja operativa chefer, HR chef och ekonomifunktion med olika personalrelaterade frågeställningar och sköta all personaladministration i vårt Oracle baserade HR-system och ta fram statistik och rapporter för att stödja verksamheten i Norden.
• Implementera och utveckla rutiner samt ansvara för olika koncerngemensamma och individuella HR-projekt inom Norden
• Koordinera och administrativt stödja HR-chef, operativa chefer och Talent Acquisition specialist i rekryteringsprocesserna i samtliga nordiska länder, ansvara för vårt rekryteringsverktyg Taleo och för annonsering i olika kanaler.
• Lättare researcharbete i våra egna kanaler men även i externa som tex Linkedin relaterat till rekrytering
• Delta på rekryterings-och marknadsinriktade event på exempelvis universitet eller branschdagar.

Erfarenhet och utbildning

• Vi tror att du har en akademisk examen med inriktning mot HR eller liknande
• Du har minst 2-3 års erfarenhet av en HR administrativ roll, gärna längre. Önskvärt är även erfarenhet av administration kring rekryteringsprocesser.
• Du har arbetat ett par år i globala HR-system, gärna Oracle och Taleo eller liknande system

Publiceringsdatum
2018-06-15

Dina personliga egenskaper
• Administrativt lagd, ordningsam och strukturerad
• Egen drivkraft, självgående, serviceinriktad och flexibel

Om företaget
Golder är en global medarbetarägd organisation med över 50 års erfarenhet inom miljö, jord, berg, vatten och naturresurser. Vi har en integritet och omsorg i vår rådgivning och verkar för kostnadseffektiva lösningar och en hållbar samhällsutveckling. Vi har en unik laganda och en vilja att gå ett steg längre i våra tekniska lösningar, vår service och våra relationer. Totalt är vi över 6500 medarbetare varav 130 arbetar på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Luleå. Vi arbetar med projekt inom exempelvis infrastruktur, tillverkande industri och gruvindustri och vi har gjort oss kända för vår expertis och våra innovativa och hållbara lösningar.

Låter detta som något för dig?

Välkommen att skicka in ett personligt brev och CV via golder.rekry.se. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt! Frågor om tjänsten besvaras av Sara Henryson, Nordisk HR-chef, på telefon 08-506 306 20.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Golder Associates AB

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Jobbnummer
4208238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Golder Associates AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Golder Associates AB: