HR Business Partner till vårt huvudkontor i Göteborg

Resia AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resia AB i Göteborg, Alingsås, Borås, Falkenberg, Karlstad eller i hela Sverige

Brinner du för att utveckla människor och göra skillnad för våra kunder, då är detta ditt drömjobb!

Vi har förmånen att jobba i världens roligaste bransch att sälja resor och att arrangera möten är det bästa vi vet. Tillsammans med vår nya ägare TripActions har vi som målsättning att skapa Nordens bästa helhetslösning för hantering av resor, företagskort, reseräkningar och vår nya resa har precis startat! Vi behöver nu en HR Business Partner till vårt huvudkontor i Göteborg.

Vårt erbjudande till dig

Resia befinner sig i en dynamisk bransch där stort fokus ligger på den digitala transformationen där vi sätter kunden och våra medarbetare i fokus. Vi söker nu en HR Business Partner, där du får möjlighet att vara med på vår spännande resa. För rätt person kan vi erbjuda ett mycket stimulerande uppdrag i en tydligt värderingsstyrd organisation där vi har kollegor över hela världen. Respekt, kompetens och energi utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av upptäckarglädje och gemenskap med ett tydligt mål, att göra skillnad för våra kunder.

Rollen i korthet

Ditt övergripande ansvar i rollen som HR Business Partner är att driva och utveckla operativt HR arbete, med både administrativa och strategiska inslag samt agera verksamhetspartner för cheferna inom vår organisation. Rollen innebär ansvar för att guida och vägleda i ledarskap samt kravställa till och samverka med vår löneavdelning som är outsourcad. HR Business Partner ansvarar för facklig samverkan samt förhandlingar.

I ansvaret ingår att hålla sig uppdaterad om omvärlden och vara med och skapa intern kommunikation med fokus att säkerställa att vi på Resia är en attraktiv arbetsgivare.

Är det här du?

Rätt person för rollen har erfarenhet av att coacha chefer i ledarskap och att utveckla HR processer. Du har även erfarenhet av att genomföra fackliga förhandlingar och samverkan, med goda resultat. Du är resultat- och målinriktad och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du gillar att jobba i ett högt tempo. Du är service minded, noggrann, och du brinner för att hjälpa till. Vi tror du har en prestigelös framtoning och ett allt-är-möjligt mindset. Din erfarenhet har gjort dig säker att möta och att utveckla människor med olika behov.

Har du erfarenhet av det här?

För att lyckas i rollen har du:

• Minst 3 års erfarenhet från att coacha chefer och utveckla HR processer

• Erfarenhet av att arbeta i försäljningsorganisation, gärna i en internationell miljö

• Dokumenterad erfarenhet av att vägleda och guida chefer med personalansvar

• Meriterande med erfarenhet av kollektivavtal inom Almega Tjänstemannaområdet

• Erfarenhet av att genomföra fackliga förhandlingar och samverkan, med goda resultat

• Ett tydligt driv i att vara med och bidra till lönsamheten

• Mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift

Placering

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg.

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.

Publiceringsdatum
2022-04-20

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten, kontakta COO Karin Liberg via e-post: karin.liberg@resia.se

Så ansöker du
Du är välkommen men din ansökan senast den 15/5 via vår karriärsida (https://jobb.resiatravelgroup.se/). Klicka på knappen "Klart jag vill ansöka!" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.

Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med fortlöpande intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att skicka in din ansökan redan idag.

Sedan 1974 har Resia hjälpt kunder till ett bättre sätt att resa och arrangerat möten som utvecklar deras verksamhet. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att göra skillnad för våra kunder.

Resia är numera en del av TripActions som är den enda helhetslösningen för hantering av resor, företagskort och reseräkningar som hjälper kunder över hela världen. Travel Managers liksom ekonomiavdelningar har högt förtroende för TripActions och TripActions LiquidTM som använder realtidsdata för att hjälpa företag och deras anställda att resa säkert, minska utgifter och öka produktiviteten. Läs mer på (https://tripactions.com/).

Huvudsätet för Resia finns i Göteborg där vårt huvudkontor stöttar kundmötet med funktioner som försäljningsutveckling, ekonomi, HR och IT.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resia AB (org.nr 556164-4260), http://www.resiatravelgroup.se

Arbetsplats
Resia Travel Group

Kontakt
Karin Liberg
karin.liberg@resia.se
+46 (0) 761-36 47 70

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Resia AB varit leverantör

Jobbnummer
6554254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resia AB: