HR Business Partner till Södermalm

Andara Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vi söker en driven och engagerad HR Business Partner till vår kund på Södermalm. Tjänsten är ett långt konsultuppdrag under ett föräldrarvikariat med start i mitten på mars 2022 och fram till januari 2023. Som HR BP ansvarar du för att driva och förvalta det operativa HR arbetet. Du kommer att fokusera på att stötta och coacha i alla personalrelaterade frågor såsom rekrytering, arbetsrätt, löneöversyn, rehabilitering, kompetensutveckling och coachning av ledare.

Vår kund arbetar inom retailbranschen. Det framgångsrika företaget styrs av ett starkt miljöengagemang och vill erbjuda kunden det bästa som finns på marknaden, utan att kompromissa med vare sig hållbarhet, kvalitet, design eller arbetsvillkor i produktionsländerna.

Publiceringsdatum
2022-02-25

Dina arbetsuppgifter
Som HR Business Partner kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och fungera som stöd till företagets ledare och medarbetare. Du ska hjälpa och vägleda i alla HR- och personalrelaterade frågor, högt som lågt. Detta kan gälla till exempel personalärenden, arbetsrättsfrågor, arbetsmiljö- eller rehabiliteringsärenden eller rekrytering och kulturfrågor.

I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• Initiera och leda diverse olika HR-projekt och processer såsom kultur och värderingar, löneöversyn, prestationshantering
• Ge coachning, utbildning och stöd till ledarna i organisationen
• Systematiskt arbete med rehabiliterings- och arbetsmiljöfrågor
• Arbetsrätt och fackliga förhandlingar
• Följa upp och analysera HR KPI:er
• Teamledare för Office Manager
• Samordna löner och förmåner till outsourcingpartner för löner
• Administrera, utbilda och stötta i HR-systemen Hailey HR och Reach me
• Hantera rekryteringar tillsammans med rekryterande chef
• Samordna onboarding och offboarding
• Administration av olika HR-relaterade dokument
• Skapa, implementera och uppdatera relevanta HR-policyer och personalhandbok

I rollen som HRBP rapporterar du till företagets VD och HR avdelningen består av dig och kontorets Office Manager.

Kvalifikationer
Du bör ha cirka 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR och arbetsrätt. Du bör vidare ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har vana att arbeta inom retail med ett starkt varumärke och tydligt hållbarhets- och miljöfokus.

Dina personliga egenskaper
Vi söker efter en flexibel och prestigelös person som är kommunikativ och handlingskraftig. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Du driver och följer upp ditt ansvarsområde på ett konsekvent och strukturerat sätt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara lyhörd och inkluderande.

Du är förändringsbenägen och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är en utpräglad problemlösare och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Sist men inte minst brinner du för hållbarhets- och miljöfrågor.

Mer om tjänsten

• Tillsättning: mitten på mars
• Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
• Placering: Södermalm
• Uppdraget är ett konsultuppdrag under en föräldraledighet med start i mitten på mars 2022 och fram till januari 2023.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Andara Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andara Group AB (org.nr 556900-9003)

Arbetsplats
Andara Professionals

Kontakt
Linda Gadd
linda.gadd@andaragroup.se
0720199209

Jobbnummer
6383421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara Group AB: