HR Business Partner till Lykos lager

Lyko Retail AB / Administratörsjobb / Vansbro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vansbro, Malung-Sälen, Gagnef, Leksand, Mora eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lyko Retail AB i Vansbro, Borlänge, Falun, Nacka, Karlstad eller i hela Sverige

Lyko är en hårvård- och skönhetsspecialist med ambition att förändra branschen! Vårt nya, fina och högautomatiserade lager ligger i Vansbro och är hjärtat i vår verksamhet. Vi flyttade in i de nya lokalerna i början av året och sedan dess har vi jobbat på att trimma automationen, nya arbetssätt och bemanningen - allt mitt uppe i en tid då vår omsättning online ökat med 100 %. Det är verkligen spännande tider för oss på Lyko men på ett sätt också precis som vanligt. Här är tempot och förändringstakten alltid hög och vi trivs som bäst när vi tillsammans kan åstadkomma stor förflyttning på kort tid - och viktigast av allt - att vi har grymt roligt samtidigt som vi gör det! För att lyckas med detta är det helt avgörande att vi har rätt stöttning av en passionerad, operativ och prestigelös HR Business Partner som älskar att skapa bästa förutsättningarna för verksamheten! Älskar du arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering samt har erfarenhet inom blue-collar? Sök och bli en del av vårt team redan idag!

Din nya roll
I din roll som HR Business Partner för vår lagerverksamhet stöttar du våra funktionschefer och teamchefer i alla HR-relaterade processer. Fokus kommer att vara på operativa delar så som arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering för det är där vi kommer bidra med mest värde och nytta. Då verksamheten växer och vi har många nya chefer kommer en viktig del av rollen även vara att bidra till en förflyttning av ledarskapet på lagret mot ännu mer självgående chefer. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering för tjänsten är på vårt lager i Vansbro och du rapporterar till HR-chef, Moa Wictorén.

HR-teamet på Lyko
Vi är ett HR-team där transparens, ärlighet, mod, samarbete, ansvarstagande, feedback och inte minst - att ha kul på jobbet - är viktigt. Idag är vi tio personer som jobbar både i generalist och specialist roller. Vi jobbar för att bidra till affären delvis genom våra people-processer, till stor del genom nära samarbete med våra chefer och med coaching samt change management som verktyg. Vi har en bra grund att stå på genom en fantastisk kultur, ett högt engagemang, lagom med struktur och processer där vissa är riktigt bra och andra har potential att utmanas. Vi tror att vi kan bidra än mer genom att bli bättre på att använda data för faktabaserade beslut och vi tror på att bygga en organisation där ledarskap och självledarskap är centralt. Den största tillgången vi har är vår prestigelösa och tillåtande kultur - gör hellre fel än att inte göra alls! Tempot på utvecklingen ställer höga krav på learning agility, inte minst från oss på HR.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och tänker att du är en trygg person med förmågan att snabbt etablera förtroende och skapa goda relationer. Du har gjort det mesta inom HR, vet var du har dig själv och sätter ingen prestige i olika HR-områden. Rollen kräver att du trivs i operativt HR-arbete så som arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabfrågor. Genom en helhetsförståelse för verksamheten har du lätt för att identifiera behov, prioritera och driva initiativ som gör skillnad på riktigt. Självklart driver du saker i mål och tar stort eget ansvar samtidigt som du växlar mellan samarbete och eget initiativ. För att trivas hos oss behöver du vara resultatorienterad och gilla en föränderlig miljö med högt tempo. Samtidigt behöver du vara professionell, modig och prestigelös.

Din bakgrund:

• Erfarenhet av att ha jobbat mot kollektivsidan och blue-collar
• Flera års erfarenhet i rollen som HRBP där du varit med och drivit affären
• Erfarenhet av att självständigt ha hanterat fackliga relationer och drivit förhandlingar
• Erfarenhet av att ha jobbat med engagemang, ledarskap och kultur
• Förmodligen en akademisk utbildning inom personal och arbetsliv eller motsvarande

Det här erbjuder Lyko dig!
Genom vår fantastiska tillväxtresa och en tillåtande kultur erbjuder vi dig en energifylld, flexibel och varm arbetsplats med möjligheterna att påverka, göra skillnad på riktigt och utvecklas i takt med bolaget!

Välkommen med din ansökan!
Låter det här som rätt tjänst för dig? Ansök snabbt och enkelt utan CV och personligt brev! Istället ber vi dig svara på urvalsfrågor som är värdefulla i vårt urval. Vi vet att vem du är och dina förmågor är minst lika viktigt som din tidigare erfarenhet, därför kommer vi även att använda oss av tester tidigt i processen. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 14 september 2020. Frågor om tjänsten besvaras av Karin Erjeby, Talent Acquisition Manager, 0707-210306 eller karin.erjeby@lyko.com. Jag ser fram emot din ansökan!

Vi har valt strategi för den här rekryteringen och undanber kontakt från säljare.

Lyko Group AB (publ) är en hårvård- och skönhetsspecialist med ambition att förändra branschen. Vi har vårt ursprung i den professionella hårvården. Med marknadens bredaste sortiment online, integrerade butiker och salonger inspirerar och guidar vi kunden till sitt bästa jag. Koncernen driver webbplatserna Lyko.se, Lyko.no och Lyko.fi samt 39 butiker i Sverige och Norge, med tillhörande salonger. Verksamheten sysselsätter närmare 600 personer. Lyko är noterat på First North Premier. Besök www.lyko.se för mer information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-08-26

Ersättning
Fast lön. Vi har kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lyko Retail AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lyko Retail AB (org.nr 556575-3018), http://www.lyko.se

Jobbnummer
5334725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lyko Retail AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lyko Retail AB: