HR assistent till Jollyroom!

Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Noggrann HR assistent sökes!
Vi är i en stark tillväxt och en av våra HR generalister behöver stöttning av en HR assistent till en visstidsanställning på heltid, från början av oktober (2/10) till sista december.

Jollyrooms HR-team består i dagsläget av sex personer, vi rekryterar verksamhetens medarbetare helt i egen regi, vi använder inga bemannings- eller rekryteringsbolag.

Publiceringsdatum
2017-09-20

Dina arbetsuppgifter
Rekryteringsarbete inom tjänstemannasektorn:
• Annonsering
• Selektering
• Telefonavstämningar
• Intervjuer
• Referenstagning
• Avtalsskrivning

Vi söker dig som vill vara med i vårt spännande rekryteringsprojekt, och vid väl genomfört arbete finns god möjlighet till förlängd anställning.

Kvalifikationer
- Högskole-/universitetsutbildning inom personal- och arbetsvetenskap
- Meriterande med viss erfarenhet av rekryteringsarbete/bemanning
- Kan arbeta heltid oktober till december
- Är intresserad av rekrytering och har god metodik i arbetet
- Goda studieresultat
- Van vid telefonkontakt
- God administrativ vana

Dina personliga egenskaper
- Strukturerad och organiserad
• Ambitiös och driven
- Orädd
- Prestigelös

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: 2 oktober
- Omfattning: Visstidsanställning 40 h/vecka under okt-dec, med möjlighet till förlängning
- Placering: Hisings Kärra
- Arbetstid: Vardagar 8-17
- Bifogas i ansökan: CV, personligt brev samt betyg från universitet och/eller gymnasiet
- Kontakt: Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
3710054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: