HR administratör med fokus systemsupport

Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Solna söker vi en HR administratör för support och underhåll av HRM systemet. Kunden är ett internationellt läkemedelsföretag med ca 550 anställda över hela världen. Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå tillsvidare med möjlighet till anställning hos kund.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.

Publiceringsdatum
2014-09-18

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bli en del av ett team som implementerar, administrerar och underhåller företagets Human Resources Management system. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är:

• HRM System super user
• Definiera och skapa processbeskrivningar för lönerevisioner och bonusprogram samt implementera detta i systemet
• Tillhandahålla administrativ support såsom att ta fram rapporter, utföra konfigurationer m.m.
• Utbilda och stötta anställda och chefer i systemet
• Agera back up för svenska löneavdelningen

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration i någon form så att du har erfarenhet av HRM- och lönesystem, helst HR+. Erfarenhet av HR processer som t ex organisationsutveckling, rekrytering, utbildning etc. Du har goda IT kunskaper och erfarenhet av att arbeta med hela Officepaketet. Flytande engelska i tal och skrift är ett krav.

Du trivs att ge service, har hög arbetskapacitet och är pålitlig i din leverans även när du arbetar under press. Vidare tar du egna initiativ, är flexibel och kan prioritera mellan olika uppgifter. Arbetet kräver ett analytiskt sinnelag samt problemlösningsförmåga.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 400
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-545 28 305

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2002297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: