HR administratör/HR verksamhetspartner

Folke Bernadotteakademin / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Folke Bernadotteakademin i Kramfors, Härnösand, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Publiceringsdatum
2019-03-29

Arbetsuppgifter
Är du en ordningsam och effektiv administratör med HR-kunskaper? Då kan detta vara arbetet för dig. Vi söker en kombinerad HR administratör och HR verksamhetspartner till vårt kontor på Sandö.

Som HR administratör arbetar du främst med verksamhetens utsändaradministration vilket innebär lönerelaterad administration, till exempel administrera utbetalning av hyror och säkerställa att det utgår ersättningar och löner till våra utsända enligt gällande avtal. Övrig HR-administration kan tillkomma, exempelvis sammanställning av statistik och nyckeltalsrapportering, granskning av reseräkningar, sammanställning av månatliga listor och hantering av lönematerial.

Den andra delen i arbetet är att som HR verksamhetspartner arbeta med operativt chefsstöd till funktionerna inom vårt lednings- och verksamhetsstöd. Du arbetar med rekrytering, chefsstöd, arbetsmiljöfrågor, implementering av och information om HR-processer och utvecklingsprojekt och rehabilitering. I arbetet ingår också att stödja dina kollegor med generell HR-administration, främst inom rekrytering och anställning. Vidare ingår att tolka gällande lagar, avtal och regler inom området och att svara på medarbetares frågor om löner och avtal. Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma inom funktionens övriga verksamhet. Du uppskattar att arbeta på en där alla hjälps åt och kan prioritera det viktigaste för stunden.

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom HR/personalvetenskap på lägst kandidatnivå eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av statlig HR-administration
• Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• Erfarenhet av att arbeta med chefsstöd
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i såväl tal som skrift
• Grundläggande förmåga att uttrycka dig i engelska i såväl tal som skrift

Meriterande

• Erfarenhet av arbete med lönesystem
• Erfarenhet av administration av utsända till andra länder
• Erfarenhet av att tolka och ge råd utifrån kollektivavtal
• Kompetens inom arbetsmiljöområdet

För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, har mycket organisatorisk förmåga och tycker att det är roligt med administration. Ditt sinne för struktur värderas högt. Ett professionellt förhållningssätt till att arbeta med personuppgifter ser vi som en självklarhet. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. FBA arbetar i en ständigt föränderlig miljö vilket ställer stora krav på ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt. Du trivs med att själv driva och utveckla dina processer i en positiv riktning och tar ansvar för dina arbetsområden. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som tillsammans med dina yrkeserfarenheter ska kunna vidimeras vid referenstagning.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss. Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som HR administratör och HR verksamhetspartner. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start 1 augusti 2019. Provanställning om max 6 månader tillämpas. Placeringsort är Sandö. I arbetet ingår vissa resor inrikes, främst till kontoret i Stockholm



Ansök senast 12 april 2019

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp

Rollens innehåll: Monica Welmer, HR-chef, 072 241 84 83

Allmänna och praktiska frågor: Marcus Granholm, HR-verksamhetspartner, 010-456 23 30

Facklig representant: Golli Yarandpour, SACO-S, 070- 318 23 75

Om företaget
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Folke Bernadotteakademin

Adress
Folke Bernadotteakademin
Sandövägen 1
87264 Sandöverken

Kontorsadress
Sandövägen 1

Jobbnummer
4698862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Folke Bernadotteakademin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Folke Bernadotteakademin: